Framvagn som väsnas (206GTi)
Framvagn som väsnas (206GTi)
Hej !
Ha märkt att det har börjat väsnas mer i framvagnen nu på senaste, det liksom "bonkar" när man kör sakta över vägskarvar och liknande. Smäller även en del ibland när man kör över gupp och liknande. Är det länkarmarna eller vad beror det på ? Kan man kolla själv om det verkligen är det ? Borde väl även gå på nybilsgaranti som gäller månaden ut ?
Tacksam för svar...
Ha märkt att det har börjat väsnas mer i framvagnen nu på senaste, det liksom "bonkar" när man kör sakta över vägskarvar och liknande. Smäller även en del ibland när man kör över gupp och liknande. Är det länkarmarna eller vad beror det på ? Kan man kolla själv om det verkligen är det ? Borde väl även gå på nybilsgaranti som gäller månaden ut ?
Tacksam för svar...
---- Mvh Anders ---
------ 206GTi ------
--- Medlem 823 ---
------ 206GTi ------
--- Medlem 823 ---
Är det ett svårt ingrepp att göra på en verkstad. Jag undrar alltså om det är dyrt.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Hade samma problem med min gamla 206:a, det var länkarmen som glappade och dom bytte den. Låter som om du har samma problem.
- Team Müsseldorf Racing -
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
-
Fnatte(inte inloggad)
Fnatte(inte inloggad) wrote:Japp, garanterat krängningshämmarstagen. Arbetet går hyffsat snabbt om inte torxspåret gett upp, då är det jobbigt *veta*. Vi gick på med mutterknäckare och skiten var seg, men det gick. Nu måste jag bara byta fjäderbenslagret....
Mutterknäckare????
Använd rörtång längst ut, dra loss muttern så långt det går och vinkla i glipan
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Nik wrote:Mutterknäckare????
Använd rörtång längst ut, dra loss muttern så långt det går och vinkla i glipan
Sketen vi hade som skulle föreställa en rörtång ville inte greppa, jag hade oxå planen på det först, men det gick inte så bra...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW