Min 106:a bara tvärdör ibland. Ofta när jag drar fullt under acceleration. Motorn bara slår ifrån och jag är tvungen att vrida av tändningen och rulla igång den igen. Oftast startar den på första eller andra försöket. Men vad fasen beror det på?? Kan soppapumpsreläet orsaka sådana symptom?
Har varit och leat på alla anslutningarna jag kunnat hitta.
Funderade sedan på den switchen som ska bryta bränsle tillförseln vid kollitioner... ni vet den röda knappen som sitter uppe vid torpedväggen på vänstersidan. Om det glappar i den kontakten så borde det väl kunna bete sig på det viset. Är det någon som har varit med om något liknande eller har någon teori om vad felet kan vara?
Den röda återställningsknappen i motorrummet?
-
Per Larsson
Den röda återställningsknappen i motorrummet?
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
- Stefan Eriksson
-
Per Larsson
Jo, det ska jag göra. Tänkte bara höra om någon annan hade varit med om detta felet innan. Det verkar inte spela någon roll om bilen är varm eller kall. Ibland kan det gå en vecka mellan varje gång det händer och ibland händer det med bara någon minuts mellanrum.
Fast jag antar att det skulle bete sig likadant om det är soppareläet.
Soppareläet är det dubbelreläet som sitter jämte rattstången under instrumentbrädan va?
Fast jag antar att det skulle bete sig likadant om det är soppareläet.
Soppareläet är det dubbelreläet som sitter jämte rattstången under instrumentbrädan va?
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
Det är bara motorn som dör? Inte all el med?
Är det direkt efteråt som den vill vara med i gamet igen eller får du vänta ett litet tag? Det hela låter lite som pappas gamla saab 9000T, då var det tändmodulen som ville bytas ut.
Är det direkt efteråt som den vill vara med i gamet igen eller får du vänta ett litet tag? Det hela låter lite som pappas gamla saab 9000T, då var det tändmodulen som ville bytas ut.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
Per Larsson
Fnatte wrote:Det är bara motorn som dör? Inte all el med?
Ja, det är bara motorn som dör. Och det brukar gå att rulla igång bilen igen om man bara slår av tändningen imellan. Det tar bara ca 10-20 sekunder innan den startar igen.
mera grus
307 sport -05
307 sport -05