Peugeot_206_GTi wrote:vet inte riktigt... men typ 185/55/14..
Tror mer på 185/65/14, har för mig att det var det jag hade. Iaf, det är knappt någon höjdskillnad på dom, så det kommer inte bli någon skillnad med vilka bulor du tar eller inte tar. Kolla under skoj efter en däckräknare om du inte litar på mig.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Peugeot_206_GTi wrote:vet inte riktigt... men typ 185/55/14..
Tror mer på 185/65/14, har för mig att det var det jag hade. Iaf, det är knappt någon höjdskillnad på dom, så det kommer inte bli någon skillnad med vilka bulor du tar eller inte tar. Kolla under skoj efter en däckräknare om du inte litar på mig.
okidoki... aja 30mm kan juh inte skada tycker jag... är det svårt att sänka?
206:an har väl stora hjulhus så det är ingen fara med dina vinterdäck..
jag sänkte 309:an 30mm fram o då passade inte mina 195/60 R15 längre, så jag bytte mot fnattes 185/65R14 o de passade.. o 309:an har ändå inte lika stora hjulhus som 206 har, så det blir nog ingen fara.
Peugeot_206_GTi wrote:okidoki... aja 30mm kan juh inte skada tycker jag... är det svårt att sänka?
Det finns beskrivet i mekartips om du vill kolla hur man gör. Av med fjäderben, byta fjädrar på igen kan man beskriva det mycket enkelt, men det är inte fullt så enkelt. Annars raggar du upp någon som kan göra jobbet åt dig. Det finns några i klubben som kan sänka, som har gjort det innan.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
uppsala... tror att pojken å kompisarna kan hjälpa mej.. men jag ska försöka själv!
Hittade 20mm idag.. 950kr + moms.. men momsen sliper jag nog.
vet inte om jag ska ta det eller 30mm???
jag vill inte att bilen ska slå i nånstans när jag kör..
30mm är inte mkt, sänkte ca 60 och hade cornsplitts från realcar. Farthinder var nemas problemas men ibland får man väl passa sig en aning när man parkerar, inte för att jag skrapade i dom någon gång.