har du helförsäkring? då täcker den stenskott.. åk till en bilglasnisse och kolla att de samarbetar med ditt försäkringsbolag, då kostar det bara 1000:- eller så i självrisk.. annars är det lite dyrare.
själv köpte jag ruta på skroten till min gamla 205 gti, de plockade ut den åt mig för 300kr, var busenkelt att byta också då rutan i 205:an inte är limmad utan sitter bara i gummilisten.
Konsulten wrote:En framruta till peugeot 205 gti kostar ca 1500:- hos en bilglashandlare.
Jag funderar på att köpa en ny eftersom min nuvarande är repig som f*n. Att sedan byta rutan själv är inga problem.
Har man enbart trafikförsäkring är ju detta ett alternativ, har man halv/helförs. ingår som sagt glas och man brukar få betala en tusenlapp inkl. montering.
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Säker på att dom kommer slå ner på den......ser ut att ligga ganska lågt.....du ska ha 20 cm mellan ratt och överkant vindruta fris sikt om jag inte har fel....ligger den inte i synfältet spelar det ju ingen roll.....
Passat Variant 1,8T -99:a (Bra bil.... :O) )
Yamaha Drag Star 650 -00:a på sommaren.....
Letar efter en billig bil till vintern....runt 10 000.
du behöver ett snöre ganska grovt. du sätter dit listen runt rutan du ska ha fast. lägger sedan in snöret i den gummikant som ska in över metallkanten i bilen (runt hela rutan ändarna ska sluta på mittten på en krortsida). lägg sedan rutan på plats. dra i snöret så att hela kortsidan blir fast. sen är det bara att fortsätta dra tills rutan är fast. du kan behöva slå lite på listen/rutan under tiden för att rutan ska läggasig rätt