Det läcker ut c:a dl varje gång motorn blivit varm och slutar efter en stund precis som om det har blivit övertryck som sedan försvinner. Tempmätaren går längre än vanligt men inte så långt så att det blir onormalt hög temperatur, kan iofs ha med att jag har blivit av med lite kylarvatten. Har inte lokaliserat läckaget exakt men det låter som om det är en slang som läcker alt packning. Jag har lokaliserat det till att läcka något till vänster på motorn (sett i bilens riktning) ganska så rakt ovanför framvagnsbryggan (?).
Någon som vet vad det kan vara?
Är det värt att prova kylarvätsketätning dvs håller det osv?
Kylarvätskeläckage
Vet inte vilken motor du håller på med men på vänster sida vid framvagnbryggan går ju slangarna in till vämepaketet. Eller kanske packningen vid termostathuset där givare för vattentemp mm sitter.
Finns ju massor av ställen den kan läcka på. Lägg dig under och kolla vart det kommer ifrån det är enda sättet.
Jag skulle åtgärda felet istället för att hälla i nån kylartäning
Finns ju massor av ställen den kan läcka på. Lägg dig under och kolla vart det kommer ifrån det är enda sättet.
Jag skulle åtgärda felet istället för att hälla i nån kylartäning
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
om det ärt en mi16 så verkar det vara lite vanligt med att det läcker just i skarven mellan topp och termostathus... läcker lite på min också, men bara så pass lite att jag måste fylla på med ca: 20cl varnannan månad.. inte mycket altså..
pratade peugeot och enligt de så är det vanligt med läcka just där på den motorn, finns ingen packning heller utan man får kleta in med packningssilikon.
pratade peugeot och enligt de så är det vanligt med läcka just där på den motorn, finns ingen packning heller utan man får kleta in med packningssilikon.
Fyllde på 1,5l nyss som det har läckt ut sedan förra veckan nån gång. Hittar inga läckage när jag tittar på motorn uppifrån har inte tittat underifrån än. Dock så läcker det enbart när man precis stänger av motorn och slutar inom 10sekunder. Ljudet kommer fortfarande från vä under och låter väldigt likt en slang som är sålig.
Det konstiga som jag tycker är att det slutar läcka efter bara några sekunder och enbart, vad jag kan se, när motorn är avstängd.
Det konstiga som jag tycker är att det slutar läcka efter bara några sekunder och enbart, vad jag kan se, när motorn är avstängd.