Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Adam, jag har ev fått tag på OK närma mej, men han kan ju alltid kolla upp om de lossnar så kan det vara en utväg om de som jag nu har på G inte funkar....
Sådär. Nu sitter allt på plats, men det var inget bra resultat.
Svarvade om skivorna på Peugeot, de tog 200.- så det var bra pris.
EBC green Stuff belägg fram och ny bromsvätska.
Fick tag på beg ok och bytte till dessa.
Nu verkar det som vänster sida fram ligger på mycket eftersom det vill bolma och ryka, det blir mycket hett! (även fälgen!)
Men samtidigt så drar bilen snett till höger när jag bromsar.
Jag lyckades fåtill luftningen runtom och allt verkade bra, pumpade ut den gamla vätskan först oxå....
jag tror att allt fel hänger på vänster ok som ligger på och samtidigt då jag bromsar inte hänger med lika snabbt som högersidan och därav att bilen drar snett till häger....
så är det bara att plocka av vänstersidan och trycka ur kolven och rengöra och ta smerjelduken?
min första tanke iaf
Beläggen måste kunna röra sig fram och tillbaka när du bomsar.
Vet inte vilken typ av ok du har men på vissa när du tar ut beläggen måste du lossa en typ vinklegrej som sitter längs oket.
Lite svårt att förklara, men de har en tendens att rosta fast mot belägget om man inte använder bilen på ett tag.
Så även om sätter på nya belägg så kan de inte glida fram och tillbaka och belägget fastna och går inte tillbaka=anliggande broms.