Antennmodell hajfena? (206)
Antennmodell hajfena? (206)
Någon som vet var/om man kan få tag på en sån där hajfena som antenn till 206:an ?
Kollat på www.peugeot.se, www.brl.se, www.biltema.se
Men har inte hittat någon sådan.. Anledningen till att jag vill ha en är för att när jag öppnar bagageluckan så går min vinge emot antennen så den böjs.. Blir både ett fult märke på vingen samt att det lär vara mindre bra för antennen oxå..
Någon som har en aning?
När vi ändå snackar billjud kan jag ju fråga om någon här har en sony stereo med deras tillhörande adapter för 206:an så fjärrkontrollen samt displayen funkar?
Kollat på www.peugeot.se, www.brl.se, www.biltema.se
Men har inte hittat någon sådan.. Anledningen till att jag vill ha en är för att när jag öppnar bagageluckan så går min vinge emot antennen så den böjs.. Blir både ett fult märke på vingen samt att det lär vara mindre bra för antennen oxå..
Någon som har en aning?
När vi ändå snackar billjud kan jag ju fråga om någon här har en sony stereo med deras tillhörande adapter för 206:an så fjärrkontrollen samt displayen funkar?
Last edited by ReD DeviL on Sun Aug 08, 2004 15:05, edited 1 time in total.
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Själv ute efter en sån. Finns väl säkert hos saab, men då kostar den säkert därefter.
På de flesta saabar med den antennen så är den bara en atrapp. Själva FM-antennen brukar vara slinga i bakrutan och själva hajfenan bara GSM om man har valt till det paketet, men annars som sagt bara atrapp.
Kommer nog att sätta dit en atrapp då jag sätter en liten aktiv antenn monterad på insidan av rutan istället. Får se om de ens passar med hajfenan på 206:an
På de flesta saabar med den antennen så är den bara en atrapp. Själva FM-antennen brukar vara slinga i bakrutan och själva hajfenan bara GSM om man har valt till det paketet, men annars som sagt bara atrapp.
Kommer nog att sätta dit en atrapp då jag sätter en liten aktiv antenn monterad på insidan av rutan istället. Får se om de ens passar med hajfenan på 206:an
206 Griffe, Grå SÅLD!
855R
---------------------------
Now that you mention it, yes, it does look lean and hungry...
855R
---------------------------
Now that you mention it, yes, it does look lean and hungry...
Jo... BMW har oxå sånna hajfenor.. iallafall en av dom nyare modellerna (vet ej vilken, grannen har en här)
Men hur tror ni dom går att skruva dit? Är det "universal" på alla antenner så det bara är att sätta dit en, då kanske det går att köpa en på BMW/Saab och sätta dit?
Pallar inte dra en ny antenn i bilen, den som finns är bra, bara antennen som är skit.. eller skit att dom inte har något att byta ut med..
Ska åka ner till peugeot imorn + lite andra butik och kolla runt hur det ser ut, även saab och BMW..
Men hur tror ni dom går att skruva dit? Är det "universal" på alla antenner så det bara är att sätta dit en, då kanske det går att köpa en på BMW/Saab och sätta dit?
Pallar inte dra en ny antenn i bilen, den som finns är bra, bara antennen som är skit.. eller skit att dom inte har något att byta ut med..
Ska åka ner till peugeot imorn + lite andra butik och kolla runt hur det ser ut, även saab och BMW..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Det fanns nån tråd uppe om det här förut. Vad jag minns så kom man fram till att både SAAB´s och BMW´s hajantenner endast var där som mobiltelefonförberedelse, då FM/AM antenn sitter inbyggt i trådar i bakrutan...
här har du tråden... http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=14264&highlight=hajfena
här har du tråden... http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=14264&highlight=hajfena
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Känns så meningslöst att sätta dit en atrapp och sedan dra en ny antenn någon annanstans i bilen..
Är inte världens hajaste på radio och sånt, men borde det inte gå att tillverka en själv (om man har kunskapen) ?
Är inte världens hajaste på radio och sånt, men borde det inte gå att tillverka en själv (om man har kunskapen) ?
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Stefan Sager
ReD DeviL wrote:Känns så meningslöst att sätta dit en atrapp och sedan dra en ny antenn någon annanstans i bilen..
Absolut går det. Den ska ha rätt motstånd bara, det är allt. På en gammal stereo som jag hade var det 75 Ohm.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Stefan Sager wrote:ReD DeviL wrote:Känns så meningslöst att sätta dit en atrapp och sedan dra en ny antenn någon annanstans i bilen..
Absolut går det. Den ska ha rätt motstånd bara, det är allt. På en gammal stereo som jag hade var det 75 Ohm.
ok.. Får ta och köpa en "fejkad" och be någon som är duktig att göra en fungerande åt mig..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Stefan Sager
ReD DeviL wrote:ok.. Får ta och köpa en "fejkad" och be någon som är duktig att göra en fungerande åt mig..
Snyggast är väl att inte ha nån antenn alls?
- Stefan Sager
Fnatte wrote:Måste lacka om taket då...
Kan man inte lägga en antenn mellan taket och innertaket? Den borde väl plocka upp signaler? Eller kommer inte radiovågen genom taket?
Jag tror det skulle funka kanonbra.
Varför lacka om taket? Låter ju jätte onödigt..
Att lägga en antenn i innertaket e ju en smartlösning, men lär kosta då du ska få på innertaket snyggt sen..
Att lägga en antenn i innertaket e ju en smartlösning, men lär kosta då du ska få på innertaket snyggt sen..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
-
Diselräcer
du måste alltså lacka om taket om du lägger igen antennhålet, inte om du monterar hajfena...
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
ReD DeviL wrote:Varför lacka om taket? Låter ju jätte onödigt..
Som Niklas sa, om hålet ska läggas igen så behövs omlackning.
Du behöver ju inte ha en stor och fet stav som antenn, en vanlig sladd borde funka som antenn oxå..
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Men eftersom jag inte vill ta bort antennen utan bara byta ut den så blire ingen omlackering
Tycker bara det e konstigt att ingen eftermarknads produkt har kommit som fungerar och inte bara är en atrapp..
Tycker bara det e konstigt att ingen eftermarknads produkt har kommit som fungerar och inte bara är en atrapp..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
ReD DeviL wrote:Men eftersom jag inte vill ta bort antennen utan bara byta ut den så blire ingen omlackering
För att den är för liten för att ta emot radiovågorna...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Det undrar jag.. t.o.m. mobiltelefoner kan ju använda radio nuförtiden, då kan den ju inte vara för liten.. Kanske förliten om man åker utanför storstäderna..
Men men.. saksamma något måste göras då det inte funkar som det är nu..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
ReD DeviL wrote:Det undrar jag.. t.o.m. mobiltelefoner kan ju använda radio nuförtiden, då kan den ju inte vara för liten.. Kanske förliten om man åker utanför storstäderna..
På min telefon måste jag koppla in handsfree'n för att kunna använda radion, den funkar som antenn där.
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW