Intresse för Vallåkraträffen 15/8

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

För er som varit med på streetracen med utgångspunkt McD Stattena i Helsingorg vet ni att där brukar vara extremt mycket bilar. Och traditionellt innan vallåkra är det cruising i Helsingborg vilket lär innebära att stackars Mcd/Statoil-parkeringen på Stattena kommer bli överfull, kanske et alternativ? eller så kan vi som vill från PSC träffas på ngt annat ställe och följa karavanen till de olika ställena racen brukar hållas..

Jag möter hellre upp med fplk från PSC, de vanliga Hbg-rejsarna har man sett nog av med tiden. Parkeringen på Väla är bra mycket mer plats och man slipper trängas om ngn får för sig att åka tidigare. annars har vi en lika stor parkering 400m längre bort vid MAX och Elgiganten.

Förelen med Väla är att streetracen hålls några hundra meter därifrån, detta vet iofs de flesta så ta det lugnt om ni tänkter stämpla på privatstrippen där.

Ofta när alla mår bra och njuter av mullrande motorer å hysteriska turbovin följt av PSCCHHT-ljud som låter som någon öppnat en 200liters ölburk kommer det inte sällan mörkklädda reflexprydda män i flerfärgade bilar för att titta på racet. Dock har de inget som helst motorintresse och förstår inte tjusningen med snabba bilar.. Och kvällen innan vallåkra lär de ha ganska hög beredskap för streetrace.

Vi borde sätta upp en anmälningslista på vilka som vill träffas i Helsingborg och vilka som överhuvudtaget vill ställa ut gemensamt på Vallåkra som klubb. Själv ska jag bara dit för att spela i Rookie 15 med ett ljudbygge som ligger i kartonger hemma i garderoben (dvs lite stressad). Men det kommer bli klart =)
205-405-406
Emil

Post by Emil »

Ja det skulle varit kul att ställa ut.....jag och en polare ska dit iaf!!!
Anders Hedihn

Post by Anders Hedihn »

hur går det med planeringen... har vairt tyst ett bra tag nu..?
jmazder

Post by jmazder »

Jag tänkte sticka till vallåkra, och förslaget att lite pegga folk träffas vid väla eller statena låter mkt bra. jag e med på det :)
Kör nu mitsu. lancer.
Mazter

Post by Mazter »

Intresse finns ju alltid å ställa ut... Men hur många är det än då???
Anders Hedihn

Post by Anders Hedihn »

Mazter wrote:Intresse finns ju alltid å ställa ut... Men hur många är det än då???

jag tänkte ställa ut!! om det blir några stycken!!
Victory

Post by Victory »

Jag skall ställa ut.
<b>JAG ÄR KUNG !</b>
Bilder på bilen
http://www.garaget.org/show.php?car=25143
605srti

Post by 605srti »

Hallå..

Jag é inte medlem i klubben men jag går gärna med och jag é sugen på att ställa ut bilen..
Den é inte speciel på något vis men det é roligt att göra det bara..
Så om det inte é för sent att anmäla sig så vill jag vara med.. //Björn
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Ja, när kan man senast anmäla sig?
Jalle

Post by Jalle »

Ska dit men inte ställa ut...Så snygg e inte min bil...Tyvärr
Peugeot 605 SLI -95 Såld
Vw 1303s -74 till stripp
Mitsubishi lancer S/W evo edition
Men äger iaf en Peugeot KEPS

www.garaget.org/vwmaniac

405 SRI 16v som nu är såld =(
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... c&cat=5502
206:an

Post by 206:an »

Då e det dax... Till helgen ska vi ställa ut. Själv kan jag inte ställa ut på Lördagen men fixar med så att vår plats blir reserverad, sen kommer jag på Söndagen. Så nu har alla tid på sig till på Fredag att anmäla sig till mig (för att jag ska veta hur stor yta jag ska markera), och nu vill jag inte ha några "kanske ska ställa ut" besked. Dom som säger att dom SKA ställa ut räknar jag in.

Lämnar mer information på Fredag, frågor är välkomna.

Mvh Ola
Gör det bästa, av det värsta.
Medlem #759
Shifty

Post by Shifty »

måste man åka ner på lördagen om man ska ställa ut?
hade så fall tänkt att bara åka ner på söndag morron innan insläpp.
Anton Ewald medlemsnr. 462
205 GTI Monte Carlo -91
min bil!
Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil

Glömde att uppdatera uppgifterna... Per Östman tyckte att klubben skulle ställa ut båda dagarna. Men jag ska fixa platsen på Fredag så alla som vill ställa ut på Lördagen oxå får mer än gärna göra det. Sen vad det gäller om att träffas på Lördagen hemma hos mig är frivilligt, dom som vill sticka till träffen direkt på Söndagen får göra det (även Lördagen).

(Tvättmöjligheter finns hos mig)

Frågor och funderingar e välkommna.

Mvh Ola
Medlem #759
Trolle

Post by Trolle »

Hur många blir det hos dig då? 206:an? och är det bestämt att psc-folket ska träffas på väla??
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"

Vi e 3st än så länge som ska träffas hos mig på Lördagen, men det är frivillig. Om det finns någon som vill köra till väla som det oxå är förslag på så får dom gärna göra det. Och för dom som ska ställa ut på Lördagen får träffas vid insläppet på Vallåkra eller något liknande. Jag själv kör dit på Lördag kväll och ställer ut på Söndagen, det gäller dom som ska köra hem till mig oxå.
Medlem #759
Anders Hedihn

Post by Anders Hedihn »

206:an wrote:Vi e 3st än så länge som ska träffas hos mig på Lördagen, men det är frivillig. Om det finns någon som vill köra till väla som det oxå är förslag på så får dom gärna göra det. Och för dom som ska ställa ut på Lördagen får träffas vid insläppet på Vallåkra eller något liknande. Jag själv kör dit på Lördag kväll och ställer ut på Söndagen, det gäller dom som ska köra hem till mig oxå.

Vem är det mer än du och jag som ska till dig på lördagen??
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Anders Hedihn wrote:
206:an wrote:Vi e 3st än så länge som ska träffas hos mig på Lördagen, men det är frivillig. Om det finns någon som vill köra till väla som det oxå är förslag på så får dom gärna göra det. Och för dom som ska ställa ut på Lördagen får träffas vid insläppet på Vallåkra eller något liknande. Jag själv kör dit på Lördag kväll och ställer ut på Söndagen, det gäller dom som ska köra hem till mig oxå.

Mys :3some: ?
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Anders Hedihn

Post by Anders Hedihn »

Lid wrote:
Anders Hedihn wrote:

Mys :3some: ?

jao
WheiZ

Post by WheiZ »

Ska ner till Vallåkra och tävla på söndag. Dock kommer väl min bil att stå på SASCA-avdelningen men det är väldigt trevligt att någon tar tag i även klubbens representation. Jag försöker personligen göra lite reklam för PSCoS men desto fler desto bättre. På Mantorp så lyste verkligen Peugeot klubben med sin frånvaro och bättre ställen än Bilsportevenemangen kan väl knappast tänkas för att göra PR och visa att man existerar. Kommer definitivt att besöka klubbens uppställningsplats.

F.ö. så ska man väl även försöka att döda myten att det enbart är "tokstylade" bilar som får ta plats på utställningen. Går lika bra med en blandning av dessa stylade bilar samt bilar i mer eller mindre orginalutseende. Det viktigaste, enligt mig, är en bra uppslutning och människor som kan ge klubben ett ansikte utåt så den stora massan av besökare får se att vi finns. Nog kan detta generera ett antal nya medlemmar över ett år.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
eMmet

Post by eMmet »

Tänkte bara meddela att det är ett Blackrace i helsingborg (utanför egentligen) på lördagen mellan 10-16 för den intresserade. Starkt att rekomendera!!

Gillar man köra gocart och vill tävla lite på lördagen så finns där lediga cartar i ett två timmarsrace mellan 12-14 (kostar 330 kr/ pers), kontakta mig på 0708 931187 om ni är intresserade! Man kör i lag på 3 man/ per cart, lite av ett lemans.. :wink:

Ses på vallåkra annars! :partying:
Post Reply