dålig bromsverkan fram!
dålig bromsverkan fram!
nu när jag har fått tebax bilen efter verkstads tiden för att bromsslangen bak hade gått av så säger dom att jag borde byta beläggen fram.. men dom är nya.. saken är den att jag fått dålig bromsverkan fram på bilen nu.. bromsen tar inte enns i närheten av va den gjorde förut. frågan är om de kan uppstå ett sånt fel när systemet blivit tomt på all olja ? för den tar långt ner och den känns svampig vilket den inte gjorde innan bromsslangen gick av..
Körde förut 306 RC Edition.
nyberg wrote:förklaring: olja har högre densitet än luft alltså det är lättare att komprimera luft än olja. Därför, om du har luft i systemet så måste du trycka hårdare på pedalen för att få samma kraft på beläggen + att det fjädrar lite när man pressar....
*rastlös*
dom luftade ju hela systemet efter dom hade bytt ett ok och bytt bromsslangen!! de som är de sjuka
- Stefan Sager
Radeon wrote:dom luftade ju hela systemet efter dom hade bytt ett ok och bytt bromsslangen!! de som är de sjuka
Hur gick det med betalningen då?
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Stefan Sager wrote:Radeon wrote:dom luftade ju hela systemet efter dom hade bytt ett ok och bytt bromsslangen!! de som är de sjuka
Hur gick det med betalningen då?
fick skiss på allt.. därför han inte ringde va för han tyckte jag skulle få bilen så fort som möjligt så han satt igång o jagade tag på allt.. det oket dom bytte ut va dåligt sen innan och det visste jag.. bara att jag inte orkade byta de förra gången den va inne.. 2 timmar tog de att byta oket slangen lufta hela systemet.. så de är väll rätt okej antar jag.. ja betalade inte iaf min far gjorde..
vätska går inte att komprimera överhuvudtaget
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Läste någonstans att vatten flexar ungefär 100 ggr så mycket som stål vid tryckbelastning. Vet ej om siffran stämmer, men även om det låter "mycket" är det någon promilles storleksförändring det handlar om.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
fick en förklaring av peugeot idag när jag va inne.. dom påstod att mina bromsar va så dåliga därför den va så svampig.. det sjuka är att alla bromsar skivor och klossar är bytta för 6månader sen typ.. plus att av dom 6månaderna så har den stått 2 månader på verkstad för krockskada..
sen kom de fram att dom hade bara luftat bromssystemet bak på bilen där slangen gått av och inte nån annanstans.. för att dom va rädda att flera nipplar skulle gå av.. jag trodde endå man skulle lufta ALLA ok när man luftade ett system och de va de jag trodde dom hade gjort men ikke.. sur som satan nu efter som de kostade mig 3500 den här reperationen!!!
sen kom de fram att dom hade bara luftat bromssystemet bak på bilen där slangen gått av och inte nån annanstans.. för att dom va rädda att flera nipplar skulle gå av.. jag trodde endå man skulle lufta ALLA ok när man luftade ett system och de va de jag trodde dom hade gjort men ikke.. sur som satan nu efter som de kostade mig 3500 den här reperationen!!!
Rosefors wrote:hur är det med oken bak på den bilen? behöver man inte som på 405an montera av oken och vrida på dom för att få bort luftfickorna?
näe inte som jag fattar de som.. grejern är ju att dom inte rört nått fram ens.. lufta bara vänstar bak som slangen hade gått av på.