Sidokjolar, svårt att få på?
Sidokjolar, svårt att få på?
HJÄLP! Panik! är det verkligen så svårt att få på sidokjolarna???
Jag MÅSTE ha allt klart inför tävlingen å det är knapert om tid!
Jag MÅSTE ha allt klart inför tävlingen å det är knapert om tid!
Mutz wrote:Beror ju helt på hur passformen är mm. Passar dom bra så är det bara på med en massa sika och sedan tejpa fast skiten! Men är dom skeva och jäkliga då blir det värre.
hhmm okej vart kan jag köpa sika?
jag har nog ingen tid alls i världen att lämna in för att få på sidokjolarna...
så jag hoppas att om vi är 5 pers så ska det funka hehe...
PL 400 funkar inte det? nån som vet?
Har hört nu att man måste Limma OCH popnita fast dom annars kan luft-tryck göra så att dom bryts av
Sant eller falskt? mina lister popnitas på ca 8 ställen och det är lufttätt på sidorna men under så går juh självklart sidokjolarna ner å där är det juh inte tätt, det blir juh inte tätt där med limm heller...
aja hoppas nån har svart på detta iaf!
:D:D
Sant eller falskt? mina lister popnitas på ca 8 ställen och det är lufttätt på sidorna men under så går juh självklart sidokjolarna ner å där är det juh inte tätt, det blir juh inte tätt där med limm heller...
aja hoppas nån har svart på detta iaf!
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Peugeot_206_GTi wrote:Har hört nu att man måste Limma OCH popnita fast dom annars kan luft-tryck göra så att dom bryts av![]()
![]()
aja hoppas nån har svart på detta iaf!:D:D
hahhaa...
Skruva med plåtskruv i hjulhuset fram och bak och sedan lim efter kanten.....No prooooblemas.. Köp bara ett bra lim!
Pl400 blir ganska så stenhårt när det limmas, och är inte lika vibrationståligt som sika, därav det vida utbredda sika användandet
som sagt tidigare så är även pl400 ett H-vete att få bort. Låt en bygghandel / färgaffär plocka fram sika som funkar till dig, se till att det är ur sikas marinsortiment så blir det oftast bra
som sagt tidigare så är även pl400 ett H-vete att få bort. Låt en bygghandel / färgaffär plocka fram sika som funkar till dig, se till att det är ur sikas marinsortiment så blir det oftast bra
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
limma enbart e inte smart iallafall.. Popnita låter, vet inte.. skulle inte popnitat iallafall, e kanske lite emot det.. va vet jag
Jag gjorde stag som jag satte fast kjolen med.. Tyvärr så (ni som var med på lunda) råkade en bit av min sidokjol att lossna på lunda.. *hade inte satt på stag då*
Men stag, skruv på båda sidorna om kjolen så ere lugnt.. Att sidokjolen skulle knäckas i högre farter tror jag e skröna eller tomt prat.. körde iallafall 140-150 med mina sidokjolar med ENBART lim och dom satt fort. kvar som berget..
Jag gjorde stag som jag satte fast kjolen med.. Tyvärr så (ni som var med på lunda) råkade en bit av min sidokjol att lossna på lunda.. *hade inte satt på stag då*
Men stag, skruv på båda sidorna om kjolen så ere lugnt.. Att sidokjolen skulle knäckas i högre farter tror jag e skröna eller tomt prat.. körde iallafall 140-150 med mina sidokjolar med ENBART lim och dom satt fort. kvar som berget..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Kör på popnita då.. Det e bara min personliga åsikt.. tycker inte om popnitar..
Jag kunde ta bort PL400 från lacken med T-röd (för mig det va
) Man får sätta det på en tuss av något slag och använda nageln eller en skruvmejsel med tussen på så det inte blir märken..
Repor kommer du nog inte ifrån, men jag lyckades utan att få några stora repor som inte går att ta bort med lite hjälp av en polermaskin..
Jag kunde ta bort PL400 från lacken med T-röd (för mig det va
Repor kommer du nog inte ifrån, men jag lyckades utan att få några stora repor som inte går att ta bort med lite hjälp av en polermaskin..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7