Dålig bas i min mi16

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
RyZsen

Dålig bas i min mi16

Post by RyZsen »

Tja. Har ett problem jag har två boss 12or med ett bra slutsteg. men i bilen basar det inget överhuvudtaget. Lådan är öppen och ska va öppen så det är inte det. Lådan är lagom stor. Men jag får ingen bas. Nån som har några bra råd? /RyZsen
Guest

Post by Guest »

Ställt in steget rätt??Det blir bättre med bas när lådan är sluten iaf i 205 :orna vad ja har märkt..kolla steget om det är rätt inställt
Patrik R

Post by Patrik R »

felbyggd låda kanske
.::Independent Variant User::.
TIC diesel

Re: Dålig bas i min mi16

Post by TIC diesel »

RyZsen wrote:Tja. Har ett problem jag har två boss 12or med ett bra slutsteg. men i bilen basar det inget överhuvudtaget. Lådan är öppen och ska va öppen så det är inte det. Lådan är lagom stor. Men jag får ingen bas. Nån som har några bra råd? /RyZsen

Är basen vänd framåt så kan det bli sämre ljud......vänd den bakåt isåfall tror ljudbyggare rekomenderar det...
Twedmark

Post by Twedmark »

Dunkar det på när man står vid bagaget då..? Problemet är alltså att ljudet inte kommer in i kupén bara?

Det e väl en del som riktat in basporten vid skidluckan har jag för mig...?
Eric J

Post by Eric J »

Jag hade 12or i slutna lådor riktade bakåt i min, det funkade bra tycker jag.

Hade iofs 2st 10or i portad låda innan dess med portarna i mitten spelandes genom skidluckan med basarna på samma baffel, det funkade också fint.
Matz

Post by Matz »

Kontrollera så du "fasat" högtralarna rätt , kopplar du fel så tar dom ut varandra och bas = 0 .
Peugeot 605 SV 3.0 aut. -93 (Såld till en Kompis)
Gumman har en 206 Sport -05
Guest

Re: Dålig bas i min mi16

Post by Guest »

RyZsen wrote:Tja. Har ett problem jag har två boss 12or med ett bra slutsteg. men i bilen basar det inget överhuvudtaget. Lådan är öppen och ska va öppen så det är inte det. Lådan är lagom stor. Men jag får ingen bas. Nån som har några bra råd? /RyZsen

hmm jag har själv en 205 gti och i den spelar allt bra! men du verka ha samma problem som många pröva porta upp igen hatthyllan det brukar funka! men har man bra grejer så ska det låta oavsett!
Larssa

Post by Larssa »

Men prova att fasvända baslådan de gjorde susen i min bil iaf!
Med att fas vända menar jag minus på slutsteget till plus på lådan,& plus på steget till minus på lådan! prova de!
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Hade 10 tums medioker bas i sluten låda i min och det bompade bra! Så att bilen skulle vara för bra isolerad är det inte :)
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
danielr112

Post by danielr112 »

Har en MDS 12" fatboy.. Kan säga det att du itne vill sitta så länge i bilen =)

bra avstämd låda.
placera lådan rätt.
se till att du inte har isolering mellan bagage och koupe, ( dvs ngt hål eller annat som är avstämt)

fasa rätt =)
Guest

Post by Guest »

Jag har testat en del i min bil. Vänd basen bakåt så fungerar det bäst i en 405. Bilen blir en resonanslåda, du kan prova att byta faser, det hänger på högtalarna vad dom trivs i inte hur bilen är byggd.
Annars testa att flytta runt lådan lyssna och flytta till du hittar det läge som är bäst ..
Post Reply