Jo, 15 Nm ska det vara, Peugeot måste tänkt på mdaN eller vad det heter där samma moment skrivs som 1,5.
Tillägg: Standard åtdragningsmoment för M6 btw. Och har man tillräcklig fingertoppskänsla räcker det gott, väldigt få momentnycklar är pålitliga vid så små moment om de ens går att ställa såpass lågt. Kan tillägga att när jag renoverade toppen på hojen i vintras lånade jag hem en momentnyckel från jobbet för att kolla hur väl jag hade dragit kamöverfallen, det visade sig att jag hade prickat väldigt bra på alla skruvarna. Så i fortsättningen låter jag bli momentnyckeln till såna småskruvar.
Last edited by Claes B on Sat Aug 28, 2004 18:56, edited 1 time in total.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
Vad står då mdaN för? Att det är ungerfär(exakt?) samma som daNm har jag förstått...Är det bara en felskrivning i mina böcker kanske? (vilket iofs verkar konstigt då det står överallt på flera olika modeller)
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."