Mekhjälp sökes!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
BANZAI3030

Mekhjälp sökes!

Post by BANZAI3030 »

Har beställt (men ännu inte fått), nya bromsbelägg.

Har även hört att det ska va skitenkelt att byta, men jag har aldrig gjort någonting liknande och e inte så jättesugen på att chansa när det gäller en grej som bromsar.

Verkar ju inte va så jättemånga i klubben i Uppsalatrakten, men om det finns nån vänlig själ i närheten skulle jag bli riktigt glad om nån skulle kunna hjälpa mig inom en snar framtid ;)

Om någon känner till en billig verkstad här i Uppsalaområdet tar jag gärna emot tips också!

Givetvis kan rimlig ersättning fås i form av lunch, middag, pengar, kaffe, eller nåt liknande! :D

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Stefan Sager

Re: Mekhjälp sökes!

Post by Stefan Sager »

BANZAI3030 wrote:Givetvis kan rimlig ersättning fås i form av lunch, middag, pengar, kaffe, eller nåt liknande! :D

Gött, kom ner till gislaved så hjälper jag dig med högtalarna också, sen tar vi nåra öl på kvällen.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Amar

Post by Amar »

kom förbi nästa helg så hjälper jag dig... skall nämligen byta mina belägg fram då också.
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

f*n, två bra alternativ :)
Frågan e bara vad jag vågar, köra i sthlm utan bromsar eller köra till gislaved utan bromsar ;)
Kanske ska till linköping nästa helg..hmm..f*n nu blev de svårt!

Edit: Beror ju på om jag har fått beläggen ännu, mekonomen verkar strula lite och har slarvat bort beställningen..

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Amar

Post by Amar »

jag ska hämta mina EBC-belägg på onsdag om mekonomen håller det de lovat

så jag ska stå ute på parkeringen och byta belägg nästa helg.. byta växellådsolja också. och kasnke lacka bromsoken ifall jag orkar vänta p åatt färgen torkar.
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Amar wrote:jag ska hämta mina EBC-belägg på onsdag om mekonomen håller det de lovat

så jag ska stå ute på parkeringen och byta belägg nästa helg.. byta växellådsolja också. och kasnke lacka bromsoken ifall jag orkar vänta p åatt färgen torkar.

beställde förra torsdagen, skulle kommit i måndags, visade sig va restnoterade, skulle komma in på onsdag, nu vet dom inte vart dom e.. :)

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

BANZAI3030 wrote:
Amar wrote:jag ska hämta mina EBC-belägg på onsdag om mekonomen håller det de lovat

beställde förra torsdagen, skulle kommit i måndags, visade sig va restnoterade, skulle komma in på onsdag, nu vet dom inte vart dom e.. :)

Så går det om man envisas med att handla från dem.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Apollo

Post by Apollo »

Får jag en pizza så kan jag göra det åt dig :)
Peugeot 308
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

fixat det än? gratis mat är alltid trevligt 8)
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply