AC påfyllning?
AC påfyllning?
Någon som vet en bra billig firma i gbg trakten?
och vad för ca pris är det?
tacksam för svar..
och vad för ca pris är det?
tacksam för svar..
Fy f*n för bilar 
- Marcus_mi16
- Christofer Soderbaum
- Johan Jatko
Kostade på mig en läcksökning och fyllning nyligen för 1500... Fyllningen gick väl på runt 400... Samma sak som förra året, ingen gas kvar men inga läckor funna! Misstänker att det är pumpen som börjar läka när den blir varm...
AC:n i min bil har aldrig blivit ombyggd, så det är väl från 94 som den nya gasen började användas...
AC:n i min bil har aldrig blivit ombyggd, så det är väl från 94 som den nya gasen började användas...
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-
Peder Jacobsson
Vet inte riktigt vilket år dom gick över till den nya, men den heter R134 och är bara en annan sorts freon, fortfarande miljöfarlig, men inte lika mycket! Dock inte skadlig för hälsan, men de har aldrig freon varit, de kylmedie som är hälsovådligt är amoniak men de används inte i bilar, bara i större kylanläggningar!
R134 är dock ganska läckbenägen så man kan bli tvungen att fylla på varje år iallafall, man skall dock tänka på att "motionera" kompressorn åtminstone en gång i veckan, så att inte tätningar torkar upp!
Rekomenderar att ni lämnar till en klok kylverkstad med certfiering, då de är mycket som kan gå fel.
Mvh Peder
R134 är dock ganska läckbenägen så man kan bli tvungen att fylla på varje år iallafall, man skall dock tänka på att "motionera" kompressorn åtminstone en gång i veckan, så att inte tätningar torkar upp!
Rekomenderar att ni lämnar till en klok kylverkstad med certfiering, då de är mycket som kan gå fel.
Mvh Peder
Peugeot 505T, 505T, 504, 404D Pickup, Porsche 944Turbo!!!!!
- Johan Jatko
Vart är det vanligast att det läcker?? Misstänker att det är pumpen då den inte har blivit körd på vintern förrän jag köpte bilen. En ny originalpump gick lös på 10 när jag ringde och hörde av peugeot, medans en universal går lös på hälften....
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-
Danielsson
På min 306:a -00 var det röret från kompressorn till kondensatorn som inte ville vara med längre. Läckan satt precis innan röret viker av upp mot kondensatorn... Pös rejält, gasen försvann på 3-4 dagar efter felsökningen. Gissar stenskott...
1000:- för ett nytt rör, 700:- för arbetet hos Peugeot.
Felsökning 175:-, Påfyllning 690:- hos kylfirma i Malmö.
1000:- för ett nytt rör, 700:- för arbetet hos Peugeot.
Felsökning 175:-, Påfyllning 690:- hos kylfirma i Malmö.