Pär, vad har du på gång?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Nu börjar det närma sig! :shock: :D

Allt är på plats inkl den hyperfula Peltor-hjälmen. Fick tag i en begagnad overall, kör på SBF-spec på bef. handskar och skor, annars blev det nya FIA-godkända grejer.

Min licens kommer med största sannolikhet att ligga i PSC, men jag har inte fått det bekräftat.

Har t.o.m. varit in på macken och dubbelkollat att de inte schabblat med bokningen av biltrailern.

LeifB är verkligen kanon att ha som support, han ställer utan vidare upp med råd vad gäller både bilen och praktiska saker runt själva tävlingen och att få en lucka bredvid honom i maskindepån känns verkligen bra.

Peo som säljer bilen är också riktigt tillmötesgående, det blir ju lite frågor varje dag..... :)

Vädret ser ut att bli bra. Det är ju kul att köra i regn också, men dels får man inte samma intryck av bilen inför ev. modifieringar, sen blir allt runtomkring så bökigt. Den hårda avfjädringen är tydligen inte heller så lyckad i regn.

Enda erfarenheten av 205 på bana jag har i ryggen är några lugna varv med Enoks på Björkvik förra året. Är nog lite skillnad i beteende mot 405 T16 och 406 när man börjar pressa riktigt, antar jag. Sen är denna bil ordentligt styv, vilket jag inte heller är riktigt van.

Från mjuk, lång och förlåtande bil till kort, hård och antagligen en bra mycket mer bitsk bil. Blir intressant att få uppleva det. :)

LeifB har kört på låga 1:20 på Gelleråsen medan kön befinner sig runt 1:25. Jag har kört runt 1:28 med skåpet (FMCS) och de vore ju patetiskt om man inte mäktade kapa tre sekunder med denna bil, så målsättningen är att iaf inte bli avhängd. Klarar jag inte av att hålla kontakt blir jag faktiskt rejält besviken.

Hoppas några kommer dit och hejar på oss som försvarar Peugeot-färgerna också! Mig, som kör i klubbfärgerna, ska ni nog inte hoppas så mycket på, men Leif ska förhoppningsvis lyckas bra.

Hela Peugeot-ligan (med visst cittra-inslag):

Fyndbörsen Cup: Leif Blyberg (3), Reinold Daubner (50), Kristoffer Olsson (21) åsså lilla jag (20) (har förresten dykt upp i startlistannu) alla i 205 GTi.

Kamasa Tool Cup: Magnus Olsson - Citroën BX 16V (7), Anders Millton - 306 GTi (25).

Sen finns ju RENAULT CLIO/5 JUNIOR CUP att titta på för rena frankofiler.

Hoppas som sagt att det kommer några från klubben, både som funktionärer och publik. :partying:
EN 14497
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Då bär det av till Karlskoga! Håll tummarna!
EN 14497
André V

Post by André V »

Lycka till för tusan! :D
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Ses på lördag! Lycka till på träningar och allt vad det heter!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Niklas

Post by Niklas »

Lycka till!
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Sliced

Post by Sliced »

Lycka till Pär..!
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Lyfter lite "nostalgi". Nostalgi för mig fast det inte ens är ett år sen........ :roll:
EN 14497
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

sedär.. En tråd som ja aldrig läst..
Kuldu lyfte tråden .. Vilken glädje alla hade då..

remeber those days
Post Reply