Gummislangar
-
Tobias Lindell
Gummislangar
Var köper man billiga gummislangar för luftintaget? Min korta sneda slang från luftburken till lmm har spruckit sönder (jag har silikonat den temporärt), så jag behöver en utbytes. Och Peugeot här i Linköping vill ha över 400:- för en sådan lite pluttslang.
Brummar runt i en svart Astra Sport
- Stefan_306S16
-
Tobias Lindell
Ok, det skall jag. Tack!
För övrigt har jag listat ut en möjlig anledning till varför slangen sprack till att börja med. Luftburkens nedre fäste hade lossat. Skall den verkligen skruvas fast i grenröret? Känns fånigt med tanke på att luftburken då kommer fungera som kylfläns åt avgassystemet.. Nåväl!
För övrigt har jag listat ut en möjlig anledning till varför slangen sprack till att börja med. Luftburkens nedre fäste hade lossat. Skall den verkligen skruvas fast i grenröret? Känns fånigt med tanke på att luftburken då kommer fungera som kylfläns åt avgassystemet.. Nåväl!
Detta har egentligen inget med just den slangen som omtalats här än så länge att göra men jag tänkte att onödigt att göra en ny tråd om just gummislangar.
Jag har en 205 GTI.
Jag har problem med en av mina slangar som sitter precis ovan vänster framhjul. Jag tror att den går från vattenpumpen, ren gissning, till värme-elementet i kupen. Det går att komma åt den ovanifrån.
Den har spruckit och jag behöver en ny. Jag har lagat tillfälligt men försöker gediget hitta en ny. Men den jag har monterad där ser inte alls ut som de kylarslangar som säljs på mackar/verkstäder. Är det bara jag som jagar "fel" slang så att de jag pratar med tror att jag ska ha någon helt annan slang eller är jag på rätt spår? För den slangen som jag vill ha ser ju mer ut som en vanlig trädgårds slang som är lite styvare självklart och värmebeständig.
Jag har en 205 GTI.
Jag har problem med en av mina slangar som sitter precis ovan vänster framhjul. Jag tror att den går från vattenpumpen, ren gissning, till värme-elementet i kupen. Det går att komma åt den ovanifrån.
Den har spruckit och jag behöver en ny. Jag har lagat tillfälligt men försöker gediget hitta en ny. Men den jag har monterad där ser inte alls ut som de kylarslangar som säljs på mackar/verkstäder. Är det bara jag som jagar "fel" slang så att de jag pratar med tror att jag ska ha någon helt annan slang eller är jag på rätt spår? För den slangen som jag vill ha ser ju mer ut som en vanlig trädgårds slang som är lite styvare självklart och värmebeständig.
- Stefan_306S16
-
Tobias Lindell
siverby wrote:Luftslang är ju lätt att fixa, bara fråga nån som har bytt till öppet filter. Eller skroten i värsta fall.
Macleod: Låter nästan som du menar vacumslangen till bromsservon.
Jo, jag trodde nog att någon skulle anmäla sig frivillig, men det verkar som folk håller på sina slangar (för vinterkörning månne?).
-
Tobias Lindell
- Rickard Ingvarsson
Det är väll bara o dra till närmaste OKQ8 mack o köpa en slang..
VinRöd 405 Mi16 Lemans -95
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172