luftfilterjävel.
luftfilterjävel.
köpte sådant öppet universalfilter på micro o tänkte pilla på det idag...
märkte först att det itne gick på lmm, för att anslutningen var 76mm mot lmm's 63mm. men det löstes genom att pilla på lite gaffatejp på anslutningen o dra åt...
sedan skulle jag sätta tillbaka lmm med filtret... men nej då det gick inte.. .för filtret är jättestort o får tine plats där emellan på något sätt.
går att montera det men då får man itne igen motorhuven.. allting e ivägen... börjar irritera mig för att det alltid skal lvara trångt under huven på peggorna... nästa bil blir f*n en 240.
ville bara skriva av mig lite...
sen så undrar jag var man köper mindre öppna filter? typ sådana storlekar som man har på en moppe.
ananrs blir det att lämna tillbaka det här filtret o köpa original insats.
märkte först att det itne gick på lmm, för att anslutningen var 76mm mot lmm's 63mm. men det löstes genom att pilla på lite gaffatejp på anslutningen o dra åt...
sedan skulle jag sätta tillbaka lmm med filtret... men nej då det gick inte.. .för filtret är jättestort o får tine plats där emellan på något sätt.
går att montera det men då får man itne igen motorhuven.. allting e ivägen... börjar irritera mig för att det alltid skal lvara trångt under huven på peggorna... nästa bil blir f*n en 240.
ville bara skriva av mig lite...
sen så undrar jag var man köper mindre öppna filter? typ sådana storlekar som man har på en moppe.
ananrs blir det att lämna tillbaka det här filtret o köpa original insats.
äsch =) har du en 205-a så ere bara att ta bort den där fula jävla slangen som går fram till grillen från luftboxen och sen montera scoop! filtret ligger superbra ovanför kammkåpan där gamla luftburken sitter!=) låter nått av det bästa ja hört i en 205-a osså! BRUTALT ljud blir det =)
Audi A4 1.8T - Black Pearl
Syns Man Inte, Finns Man Inte
Den som ingen turbo har, Han får åka utan bar
Sponsorer: Bildator.Se - TuningChip - Ultimate Styling - Emory Productions
Bilder På Bilen
Syns Man Inte, Finns Man Inte
Den som ingen turbo har, Han får åka utan bar
Sponsorer: Bildator.Se - TuningChip - Ultimate Styling - Emory Productions
Bilder På Bilen
- FR Autosport
- Guldmedlem

Kent wrote:Annars så får du väl skicka bak batteriet i de bakre regionerna. Det blir mycket renare i motorrummet. Min åsikt...
Är det någon här som gjort det? Tänkte göra det på min, har inget val om jag vill få dit ett öppet filter...
Amar wrote:då blir det säkert jobbigt med besiktningen om batteirt skall vara bak i bilen.
Varför skulle man få problem med det? Inte för att jag ifrågasätter dig, men så länge allt funkar och batteriet sitter fast ordentligt bak så spelar det väl ingen roll... eller?
Kent wrote:Annars så får du väl skicka bak batteriet i de bakre regionerna. Det blir mycket renare i motorrummet. Min åsikt...
Amar wrote:Är det någon här som gjort det? Tänkte göra det på min, har inget val om jag vill få dit ett öppet filter...![]()
Har gjort det på min bil!
//Kent [Medlem nr: 348
205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
VW T3 Buss -80
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
- Christofer Soderbaum
Batteriet står bak på min med.
Står på en metallplatta med 3cm kant, och är fastspänt med två st remmar..
Ska ha gått igenom besiktningen tidigare ggr så iaf.
Funkar inte det så får man väl köpa en batteribox a´la biltema.
Står på en metallplatta med 3cm kant, och är fastspänt med två st remmar..
Ska ha gått igenom besiktningen tidigare ggr så iaf.
Funkar inte det så får man väl köpa en batteribox a´la biltema.
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
-
Guest
Anonymous wrote:Ni som har satt batteriet bak, har ni bara dragit pluskabel dit bak alá Volvo eller både plus och minus? Och har ni dragit de under bilen eller i bilen?
Har bara dragit + kabeln. Den går igenom kupén under mattan.
//Kent [Medlem nr: 348
VW T3 Buss -80
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
VW T3 Buss -80
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
-