Köpte för nån vecka sedan en kcr box till min 406:a -99 och lödde in den i kontakten till databoxen enligt bruksanvisningen, startade bilen och skruvade på justeringsskruven till efekten kom.... MEN... gasen hänger sig kvar 5-10 sek när jag kopplar ur och skall växla, säg att jag varavar upp bilen på 1:an i 3500 varv, så hänger sig gasen där i 5-10 sek innan den går ner i varv igen och skruvar jag upp justeringskruven på boxen tills jag märker en lagom ökning uttan svartrök så fortsätter bilen att varva även när jag har släppt gasen och kopplat ur och den varvar upp till 6400 varv innan den stänger av sej själv och k-lampan börjar lysa och det går inte att få den att sluta varva...
Vad kan vara fel?? nån fler med samma fenomen, eller som vet vad som kan vara fel?
KCR och 406 2,1 TDI problem....
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- Richard Gustavsson
Vill inte skrämmas, men fick byta insp. pumpen på en 2,1 med samma symtom. Verkar dock konstigt att den skulle rasa pga. KCR boxen. Dubbel kolla alla kablar så det verkar just.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
-
Guest
Richard Gustavsson wrote:Vill inte skrämmas, men fick byta insp. pumpen på en 2,1 med samma symtom. Verkar dock konstigt att den skulle rasa pga. KCR boxen. Dubbel kolla alla kablar så det verkar just.
Men om jag tar bort kcr boxen .. så hänger sej inte gasen något längre.. då e det helt borta ju...
det finns flera sätt att koppla in boxen på, om det inte funkar på det ena stiftet ska man testa det andra...står i manualen...Team PK wrote:Richard Gustavsson wrote:Vill inte skrämmas, men fick byta insp. pumpen på en 2,1 med samma symtom. Verkar dock konstigt att den skulle rasa pga. KCR boxen. Dubbel kolla alla kablar så det verkar just.
Men om jag tar bort kcr boxen .. så hänger sej inte gasen något längre.. då e det helt borta ju...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
-
Guest
Trolle wrote:det finns flera sätt att koppla in boxen på, om det inte funkar på det ena stiftet ska man testa det andra...står i manualen...Team PK wrote:Richard Gustavsson wrote:Vill inte skrämmas, men fick byta insp. pumpen på en 2,1 med samma symtom. Verkar dock konstigt att den skulle rasa pga. KCR boxen. Dubbel kolla alla kablar så det verkar just.
Redan testat det oxå... fått ett annat alternativ än dom som finns i manualen när jag ringde KCR och pratade med dem... men det funkar iallafall inte