1: Funderade länge på hur jag skulle komma åt den. Pallade till slut upp bilen på bockar, och tog bort luftburken. En kombination av att krypa in under bilen och böja sig ner uppifrån användes. Tilläggas kan att jag var ensam (mental note to self: never again!).
2: Original monteringssats från Peugeot (136:- plus moms här i Linköping) hade för korta bultar, eller snarare för långa fjädrar då bultarna var lika långa som de jag tog bort, så det gick inte att få dit de nya bultarna med bricka. Lösning: slängde brickorna.
3: Skit-bultarna som följer med monteringssatsen håller på tok för dålig kvalité. Drog gängpaj på bägge med två små tio mm fasta nycklar. Vanliga M6-förband (de är lika stora) går inte att dra gängpaj med dessa två nycklar (eller möjligen är det bara jag som är för klen), men de som följde med var inga problem alls att dra sönder. Det märktes inte ens, första tecknet var att muttern "kom ut" då jag drog åt.
4: Jag är tydligen allergisk mot transmissionsolja. Har stora utslag på armarna där de kom åt slutväxeln (?). Lösning: tja, eventuellt en motortvätt och byte av packboxarna.
Däremot finns det en hel del på pluskontot också:
1: Tystare bil! *wee*
2: Ryckningar som började dyka upp då jag bytte luftfilter är nu helt borta. Tydligen var det som så att lambdasonden inte mätte upp tillräckligt mycket avgaser och därmed såg till att insprutningen blandade bränsle och luft fel.
3: Tanten jag passerar förbi när jag kör ut från garaget har slutat hytta med näven!