Bilen luktar illa
Bilen luktar illa
Hej!
Det är så att mina avgaser ifrån bilen luktar riktigt äckligt, nån som har nån aning om vad det kan vara?
Tack på förhand
Det är så att mina avgaser ifrån bilen luktar riktigt äckligt, nån som har nån aning om vad det kan vara?
Tack på förhand
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

har avgaserna någon speciell färg? om bilen skulle dra olja (lite blåton på avgaserna) så luktar den illa.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Re: Bilen luktar illa
vafflan wrote:Hej!
Tack på förhand
Vet inte vad du har för bil men är det en bil med katalysator så kan den ibland luckta lite surt typ. Är det det så oroa dig inte men om bilen ryker blåvitt eller svart bör du uppsöka verkstad. Ha det gott
Fett ös Lejon me klös.
Tjabba, hade samma fel på min bil, luktade så inni helvetes äckligt, aldrig känt en sån lukt från en bil förut. Fyllde på olja 3.5 Liter per 350 Mil. Jättebra.
Men jag bytte Motor sen, och kör med samma Kat, nu funkar bilen bra och den luktar ingenting. Men jag skulle tippa på att det är Ventilstyrningen som gett sig, tydligen vanligt fel. Har du tur kanske det räcker med Ventiltätning. Men ska du lämna in bilen går det på 4000:- för byte. 
The apperception of reality in relation to the synthesis of imagination is the understanding.