tänkte jag skulle köpa mig ett nytt batteri till min 306:a
funderar på ett optima batteri (hade ett "redtop" i min 405:a tidigare) å var mycket nöjd.
så till min fråga:
nån som vet vart jag kan köpa optimas batterier? finns där alternativ som är billigare/likvärdiga?
har lixom inte lust att lägga 2000kr för ett batteri
bilbatteri?
Re: bilbatteri?
maniac wrote:så till min fråga:
nån som vet vart jag kan köpa optimas batterier? finns där alternativ som är billigare/likvärdiga?
Ett batteri som kan jämföras med Optima är Exide Maxxima/Tudor Maxxima. Skillnaden ligger i att Maxximabatteriet inte är lika tåligt mot djupurladdningar som Optimat (den gula modellen) är = Inte lika bra att spela stereo med under längre tid utan motorn igång. Dock ligger det fortfarande på en hög nivå jämfört med många andra batterier.
Alltså i Optimat Gul får du både ett djupurladdningsbatteri som samtidigt innhåller många startampére som de flesta övriga batterier (Exide Maxxima, Optima Röd o.s.v.). Dock så ligger naturligtvis priset därefter en bit över 2000:-
Det beror alltså mycket på vad du ska använda ditt batteri till men om du inte har hyperextrema behov så skulle nog jag satsa på exempelvis ett Exide Maxxima. Kostar omkring 1800:- tror jag hos Mekonomen.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi