Hej försökte få loss strålkastarna men det är svårare än jag trodde.
det sitter två bultar överst på lyktan och en nere vid sidan om blinkers..
finns det flera gömda bultar.....
eller hur gör ni för att få loss strålkastarna.....
mvh....camila..
strålkastare..
- Richard Gustavsson
Och så sitter det en som du ser om du plockar bort grillen och kikar under strålkastaren. Alltså totalt 4 skruv/sida
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
-
camila
På en 206:a finns det 3 skruvar.. ENDAST 3 skruvar..
Har du ingen 206:a så glöm det jag skrivit, står ingenstans vilken bil du har..
Du börjar med att ta bort den lilla minigrillen som sitter mellan strålkastarna, du får först ta bort plastskyddet ovan med dom små klipsen, sedan ser du en skruv under där som du enbart lättar på.. inte skruvar loss, sedan är det bara rycka bort den lilla mini grillen..
Under varje strålkastare ser du sedan en skruv.. det finns även en skruv uppepå strålkastarna samt en på sidan inga fler..
Skruva loss dom, dra loss sladdarna och sen ere klart... Väldigt enkelt som tar kanske 10-15 min max om man e van..
Tror det e storlek 10 på "skruvarna/muttrarna" eller vad den korrekta termen är
Har du ingen 206:a så glöm det jag skrivit, står ingenstans vilken bil du har..
Du börjar med att ta bort den lilla minigrillen som sitter mellan strålkastarna, du får först ta bort plastskyddet ovan med dom små klipsen, sedan ser du en skruv under där som du enbart lättar på.. inte skruvar loss, sedan är det bara rycka bort den lilla mini grillen..
Under varje strålkastare ser du sedan en skruv.. det finns även en skruv uppepå strålkastarna samt en på sidan inga fler..
Skruva loss dom, dra loss sladdarna och sen ere klart... Väldigt enkelt som tar kanske 10-15 min max om man e van..
Tror det e storlek 10 på "skruvarna/muttrarna" eller vad den korrekta termen är
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
- Eric Josefsson
Av tidigare trådar att dömma så är det en 405, personligen minns jag inte riktigt hur dom sitter men börja med att skruva loss grillen iaf, har du lossat dom övre skruven så är det bara 2st små skruv som håller den i lyktorna.
Plastlisterna under lyktorna är väl bara att "slita" loss med lite försiktighet när grillen väl är loss, då borde alla skruvar vara synliga på något sätt.
Plastlisterna under lyktorna är väl bara att "slita" loss med lite försiktighet när grillen väl är loss, då borde alla skruvar vara synliga på något sätt.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16