Är lite nyfiken på om det bara är min 307 som ser ut som man kör med 200kilo last i bagaget hela tiden. Bilen är ju mycket högre fram än bak. Har kikat lite på ett par H&R fjädrar som sänker 35mm fram och 15bak. Är det någon annan som har något annat att rekomendera. Jag vill inte att bilen ska bli stenhård utan önskar bibehållen komfort.
Helt bibehållen komfort kan du inte räkna med om du byter till sänkfjädrar, de brukar vara 25-30% styvare än original och de bör vara styvare också för att kompensera för kortare fjädringsväg så att inte risken för genomslag ökar.
Eibach tycker jag var riktigt bekväma efter jag sänkte. PM om du vill ha sänkning till bra pris (Alltså, jag utför sänkningen, så slipper du göda Appelskogs Bil alltför mycket )
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Självklart styvas bilen upp, men jag har dålig erfarenhet av tex JAMEX. Tänken är ju att man ska ha så mycket kontakt med vägbanan som möjligt och inte hoppa runt som en gokart.
Mattias@307SW wrote:Självklart styvas bilen upp, men jag har dålig erfarenhet av tex JAMEX. Tänken är ju att man ska ha så mycket kontakt med vägbanan som möjligt och inte hoppa runt som en gokart.