Jag får inte upp min dörr på passagerarsidan, låsmekanismen har givit upp eller dylikt. För att fixa detta så måste jag plocka bort dörrsidan, för att få bort den måste jag ju öppna dörren (komma åt alla skruvar). Eftersom det inte går att öppna dörren så vet jag inte hur f*n jag ska göra?
Det är jag som skrivit inlägget, glömde logga in Skrev fel i första inlägget, låset funkar men själva dörröppningen fungerar ej (handtagen är helt slappa och har hakat ur eller något)
siverby wrote:Går det inte att få bort dörrsidan med stängd dörr verkligen?
Verkar inte som så.
Det sitter 2 grövre skruvar längst ner, där är stolen ivägen (går ju iofs skruva bort stolen). Sen sitter det 2st längst fram vid högtalaruttaget.
om man rycker i handtaget så är det inge motstånd va? det brukar bara vara frustrerande lätt, jag provade å smörja men blev tvungen att köpa nytt handtag.
Handtaget sitter med en skruv utifrån och en innifrån.
Tror det kan gå utan att ta loss högtalargallret, har för mig att clipsen i bakkant inge går igenom dörrsidan.
jag hade samma problev innan och det visade sig vara en fjäder upp i handtaget som la sig i ett "mellanläge" så att det inte funkade o öppna dörren.. testa ta ur handtaget ur dörren och smörja upp fjädern
nyberg wrote:om man rycker i handtaget så är det inge motstånd va? det brukar bara vara frustrerande lätt, jag provade å smörja men blev tvungen att köpa nytt handtag.
Försökte ta bort handtaget nu, det sitter ju med en torx (eller liknande) och en bult som man inte kommer åt att skruva på. Så hur får jag bort handtaget helt, jag fick ju bara bort torxen.
Det går att få bort dörr insidan...hadde samma problem, men det gick efter lite slit...sen har man ju allt öppet. På min hadde centrallåsmekanismen bränt ihop totalt så det var bara att skaffa ny...
"mmhhum..this is a tasty burger!!"
F.D. kinderbesen
206 RC-04
Såld306 gti-99