60 mm sänkning!?
-
Jimmy Andersson
60 mm sänkning!?
Undrar om man kan sänka en 206 gti 60 mm med Apex fjädrar "60 mm sänkning" utan övriga modifikationer??? (ok, sänka bak me då) .
(http://www.khmotorsport.se , nr 70-1060)
O vad är "Hatchback"?!?
Tänkte från början sänka med 35 mm, men efter sett bilderna i forumet o en polares bil så tyckte jag det var för lite. Nu ser jag att tex KH (som verkar vara billiga) inte har kvar sina 50mm, så jag undrar vad ni tror om 60 mm? Blir det för extremt? har 17' are på...
(http://www.khmotorsport.se , nr 70-1060)
O vad är "Hatchback"?!?
Tänkte från början sänka med 35 mm, men efter sett bilderna i forumet o en polares bil så tyckte jag det var för lite. Nu ser jag att tex KH (som verkar vara billiga) inte har kvar sina 50mm, så jag undrar vad ni tror om 60 mm? Blir det för extremt? har 17' are på...
Peugeot 206gti -01
Hatchback är typ kombikupé på utrikiska. Alltså en sådan du har.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Japp, som Mike säger, för annars finns det risk att fjädern ligger lös i i dämparna när den är lite utdragen=problem vid besiktningen. Kortare dämpare löser det här problemet. Dock ska man väl varna för att bilens beteende kommer vara annorlunda... Bump-steer kallas det, jag kan inte beskrivningen men söker du här på forumet så får du upp vad det är.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Orginaldämpare och så pass mycket sänkning är inte ens att tänka på enligt mig. Hade själv ungefär den uppsättningen på min bil och vid varje litet gupp jag lyckdes pricka var jag mer eller mindre säker på att nu kommer fjäderbenen upp genom motorhuven.
KH säljer dämpare som är anpassade till dessa fjädrar. Bilstein Sprint tror jag det är. Fast då talar vi i.o.f.s. om en lite mera ansenlig summa pengar.
Jag kör med Apex 35 mm numera och är jäkligt nöjd.
Jag kör med Apex 35 mm numera och är jäkligt nöjd.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
-
Jimmy Andersson
Tack alla!
Det får bli 35 mm apex för min del. BTW, vet någon hur mycket en 'spline' sänker bak?
Vad 'brukar' er verkstad ta för en sänkning fram o bak(om man ger dem fjädrarna)???
Micke: Ser att du har massa fin styling inne i din bil, du vet möjligtvis inte hur man kan detektera om lyset är på? Ska ha det till stereon som har autofade, det fula är att man inte kan ställa ner ljuset på stereon manuellt, utan man måste koppla in sladden... O var har du hittat den blåa displayen???
Det får bli 35 mm apex för min del. BTW, vet någon hur mycket en 'spline' sänker bak?
Vad 'brukar' er verkstad ta för en sänkning fram o bak(om man ger dem fjädrarna)???
Micke: Ser att du har massa fin styling inne i din bil, du vet möjligtvis inte hur man kan detektera om lyset är på? Ska ha det till stereon som har autofade, det fula är att man inte kan ställa ner ljuset på stereon manuellt, utan man måste koppla in sladden... O var har du hittat den blåa displayen???
Peugeot 206gti -01
Jimmy Andersson wrote:Tack alla!
Enklast är att knacka ut armen helt, och sen sätta in den med rätt sänkning. Det finns en beskrivning på hur man gör under mekartips här på klubben.
Det låter svårare än det är... Det finns även en beskrivning på byte av framfjädrar. OM du vill ge dig på det hela.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
Jimmy Andersson
Fnatte wrote:Jimmy Andersson wrote:Tack alla!
Enklast är att knacka ut armen helt, och sen sätta in den med rätt sänkning. Det finns en beskrivning på hur man gör under mekartips här på klubben.
Det låter svårare än det är... Det finns även en beskrivning på byte av framfjädrar. OM du vill ge dig på det hela.
Tackar, har hittat en mekaniker med verkstad så det löser sig nog nu. Dock har han inte sänkt på en 206;a förr så vi ska göra det tillsammans, kanske kan vara bra med guiden...
Peugeot 206gti -01
Jimmy Andersson wrote:Tack alla!
Jag drog upp en sladd ifrån lampan i askoppen upp till stereon.
Den blå dispayen gjorde jag själv av en dokumentmapp ifrån Clasohlsson.
Har även blå trippmätare.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Lägger till lite om sänkning bak. MYCKET kraft behövs för att få loss stavarna, jag försökte i helgen med att sänka, det gick inte bra för dom satt så j*vla hårt fast. Behövde slägga men fanns inte att tillgå, bara en större hammare, men det var bara tillräckligt för att förstöra ytan en massa. Jag förstår inte varför inte dom inte rörde sig...
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
Jimmy Andersson
Mike wrote:
Jo, jag har oxo hittat den sladden nu, men insåg att iso kontakten som kom med stereon inte har någon sladd kopplad, vill inte löda i den så jag får väll köpa en ny med alla sladdar i...
Och displayen! Dokumentmapp?!? Aldså du har klippt till en dokumentmapp som var blå och bara satt framför?!?
Peugeot 206gti -01
Jimmy Andersson wrote:Mike wrote:
Jo, jag har oxo hittat den sladden nu, men insåg att iso kontakten som kom med stereon inte har någon sladd kopplad, vill inte löda i den så jag får väll köpa en ny med alla sladdar i...
Och displayen! Dokumentmapp?!? Aldså du har klippt till en dokumentmapp som var blå och bara satt framför?!?
Nej.. du skruvar isär grejerna så kommer du se en orange plastbit, den tar du bort och sätter dit den blåa dokumentmappen så funkar det fin fint..
har det på min oxå samt på min ACC display..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
-
Guest
ReD DeviL wrote:Jimmy Andersson wrote:Mike wrote:
Nej.. du skruvar isär grejerna så kommer du se en orange plastbit, den tar du bort och sätter dit den blåa dokumentmappen så funkar det fin fint..
har du bild på det?
-
Jimmy Andersson
ReD DeviL wrote:Jimmy Andersson wrote:Mike wrote:
Hur i kattsinge får man isär panelen och displayerna?
Var o kopplade lite häromdagen och allt sitter ju som berget!
Finns det någon guide eller?
Peugeot 206gti -01