Basrör, något att ha?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
BANZAI3030

Basrör, något att ha?

Post by BANZAI3030 »

Sugen på att få ut liite lite mer bas, men inte för mycket.
Inte så sugen på att lägga ut mycket pengar, samt krånglig installation.
Därför har jag ett tag funderat på en sån basrörshistoria som finns billigt hos BRL. Går inte att direktlänka till BRL men denna pryl är det:

GAS Tube 8A 2.0
Basrör i smidigt format med inbyggt slutsteg. Kan kopplas in även om man saknar lågnivå. Monteringsfästen för hängande eller liggande montering ingår för en så enkel installation som möjligt.

Basreflexlåda: 8-tumsbas. Monteringsfästen för hängande eller liggande montering. Ställbar fasskruv 0-180 grader. Frekvensomfång 35Hz-2kHz. Uteffekt 160W max. 80W RMS. LP-filter ställbart mellan 80-120Hz. Hög/lågnivåingång 160mV-5,5V. 11-14,4V/10A. Mått 400xØ240mm.

Kalaset kostar 988kr, och det som verkar så bra är att man inte behöver köpa något slutsteg...

Min fråga då, är det något att ha? Någon som hört?
Som sagt, jag är inte ute efter några tävlingsprylar, utan nåt som trycker till lite lite mer än det gör nu.

(Har idag 6,5"or i hatthyllan, kassa 5,25or i framdörrar samt ett par bättre 5,25or som jag köpte av stefan sager som jag inte orkat sätta in ännu ;))

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Jag tror Lid har en sån, den dunkade på lite faktiskt. I 205:an funkar nog den hyfsat faktiskt. Man får vad man betalar för. Du får ju dra en plus-kabel, en lågnivå-kabel och en remote-kabel antar jag men mycket lättare kan det inte bli.

Jag funderar på att köpa DLS aktiva låda med en 10" i.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Låter bra isf, sålänge det inte är totalt skräp..
fick lite cash av mormor och om jag inte blåser allt när jag e i staterna kanske det kunde va nåt att satsa på isf :)

Synd bara att en sån enkel installation e för svår för mig som kan mindre än noll om sånt här :|

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

BANZAI3030 wrote:Synd bara att en sån enkel installation e för svår för mig som kan mindre än noll om sånt här :|

Vart har du tummen egentligen, jaja, kommer du till g-ved så installerar jag åt dig om du vill.
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Stefan Sager wrote:
BANZAI3030 wrote:Synd bara att en sån enkel installation e för svår för mig som kan mindre än noll om sånt här :|

Vart har du tummen egentligen, jaja, kommer du till g-ved så installerar jag åt dig om du vill.

En vacker dag...;)

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

BANZAI3030 wrote:En vacker dag...;)

Det va ju kanonväder idag... :roll:
Garvis

Post by Garvis »

Tjejen hade en sån i sin touring. Lät väldigt bra med tanke på pris. Mycket prisvärd och enkel att installera. Hon köpte den på elmia i våras till reducerat pris, tror det var 7-800 coronas.
/ Staffan Halth, PSCoS-member nr: 633
Körde VIT 406 -97
Kör M5 Touring
Bilder finns här
Prylgalen

Post by Prylgalen »

Om du kollar på den fyrkantiga lådan för 1488:- istället gör du ett betydligt bättre köp, typ dubbelt så mycket effekt ur den(inte i kalleankawatt men i ljudtryck) +att du får med alla kablar som du behöver (lågnivå/strömkabel) .
Där blir du garanterat nöjd!
tuben skulle jag möjligtvis kunna tänka mig fungera som bongotrumma till nån somalier i afrika. :wink:
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Prylgalen wrote:Om du kollar på den fyrkantiga lådan för 1488:- istället gör du ett betydligt bättre köp, typ dubbelt så mycket effekt ur den(inte i kalleankawatt men i ljudtryck) +att du får med alla kablar som du behöver (lågnivå/strömkabel) .
Där blir du garanterat nöjd!
tuben skulle jag möjligtvis kunna tänka mig fungera som bongotrumma till nån somalier i afrika. :wink:

Tack för tipset..! är den lite dyrare men mycket bättre skulle jag nog kunna tänka mig att lägga på lite extra..

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
kesoo

Post by kesoo »

om du ska till usa kan du ju köpa ett bazooka-basrör! "originalet" kallas de, har hört att de lirar riktigt bra för priset, storleken osv.

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductList.aspx?CategoryID=19&ManufacturerID=608

tror att de finns både som aktiva och passiva.
kesoo

Post by kesoo »

BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Coola, särskilt lustgastubs-röret :) Undrar vad en sån jävel väger bara, får bara ha med sig 20kg hem :shock:

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
kesoo

Post by kesoo »

tror inte det väger mer än 20 iaf :D
Post Reply