Roligt

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Stefan Sager

Roligt

Post by Stefan Sager »

När jag läste tråden Bästa ljud gjorde Mutz ett inlägg om sitt eget system där han lovordade HU Alpine CDA-9813R. Jag tittade lite på blocket hittade en. En som en kille i Anderstorp hade, nära och bra. Jag va och tittade på den idag och slog till. Den va i nära nyskick och kostade 3500:- Nu ska jag ut och montera :partying:

Image
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
WheiZ

Post by WheiZ »

Jäkligt fin HU som jag f.ö. själv använder. Identisk maskin med den nyare 9833R förutom på displayen som är förbättrad på 33an. Ljuddel och annat är precis likadant. Tror nog definitivt att du kommer bli nöjd med ditt köp. Har förresten en omlödd fjärr till just den liggandes för montering i ratten vilket är hyffsat proffisionellt. :) Dock behövs den inte på min 206a då man där kan köra med orginal rattfjärr.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Upptäckte att jag hade kopplat in dom bakre högtalarna fasvänt jämfört med framhögtalarna :oops:
Det där med tidskorrigering var jäkligt häftigt. Om man blundar och justerar märker man tydligt att sångarens position ändras. Det var en märkbar skillnad trots att jag inte har så bra högtalare. Jag ska bara få kläm på det.
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Roligt

Post by Jesper Cronelid »

Stefan Sager wrote:Image

Ett ord:

Tech :!:

f*n va knappar att trycka rätt på när man ligger i omkörningsfilen och precis ska svänga av, och en nysning smyger sig fram..... Samtidigt......
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Vad kostar den ny? Tidskompensering är Gud! Har lyssnat på Laszlos(?), en medlem som inte synts till på länge.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

PelleW wrote:Vad kostar den ny? Tidskompensering är Gud! Har lyssnat på Laszlos(?), en medlem som inte synts till på länge.

Enligt uppgift runt 8 lökar. Känns skönt att få tag i en som är i nyskick 8)
Nån som vet vad man har för nytta av en infraröd fjärr i en bil??
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Var helt såld på Alpine förr, deras apparater har ett underbart ljud och fin design!

Hade en polare som hade deras hemmastereo, den heter Luxman. Samma fina kvalitet där!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Stefan Sager wrote:
PelleW wrote:Vad kostar den ny? Tidskompensering är Gud! Har lyssnat på Laszlos(?), en medlem som inte synts till på länge.

Enligt uppgift runt 8 lökar. Känns skönt att få tag i en som är i nyskick 8)
Nån som vet vad man har för nytta av en infraröd fjärr i en bil??

Grymt pris! Tidskomp.... mums...
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

PelleW wrote:Grymt pris! Tidskomp.... mums...

Verkligen! Hade ingen aning vikken skillnad det det gör.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Stefan Sager wrote:

Har du lyssnat på Mutz gammla eller Wheiz nya jämfört med Laszlos? Laszlo var med på Säve.
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

PelleW wrote:
Stefan Sager wrote:

Har du lyssnat på Mutz gammla eller Wheiz nya jämfört med Laszlos? Laszlo var med på Säve.

Nope...
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Laszlo hade grymt ljud kan jag säga. http://www.peugeot-sport-club.com/bildarkivet/visa_bil.php?id=85 Vad har hänt med den killen?
WheiZ

Post by WheiZ »

PelleW wrote:Laszlo hade grymt ljud kan jag säga. http://www.peugeot-sport-club.com/bildarkivet/visa_bil.php?id=85 Vad har hänt med den killen?

Finns att beskåda på SASCA-finalen under bilsportmässan.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
Mutz

Post by Mutz »

PelleW wrote:Laszlo hade grymt ljud kan jag säga. http://www.peugeot-sport-club.com/bildarkivet/visa_bil.php?id=85 Vad har hänt med den killen?

Hoppas du blir nöjd med stereon jag är i allfall suuuuper nöjd!!!

Men för att ta lite off topic, pelle hur har Laszio löst sitt framsytem hade han någon form av låder på som min gamla?
Åker T4 men är kvar och leker med dom andra barnen i klubben ändå!

Tävlar i sasca R20.000
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Mutz wrote:Men för att ta lite off topic, pelle hur har Laszio löst sitt framsytem hade han någon form av låder på som min gamla?

Nope, han hade bara sågat rakt ner i instrumentpanelen och fyllt på med ljuddämpning. Jag har planer på att göra likadant.
Mutz

Post by Mutz »

PelleW wrote:
Mutz wrote:Men för att ta lite off topic, pelle hur har Laszio löst sitt framsytem hade han någon form av låder på som min gamla?

Nope, han hade bara sågat rakt ner i instrumentpanelen och fyllt på med ljuddämpning. Jag har planer på att göra likadant.

Ok, ja det är ju det absolut bästa! Har 5.25" eller 6.5" i panelen då?

Har pratat med Wheiz och tyckar han ska knö ner sina 6,5 och 3.5 i panelen.! :D

Tävlar i sasca R20.000
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Mutz wrote:Ok, ja det är ju det absolut bästa! Har 5.25" eller 6.5" i panelen då?

Han har 5.25-tums coaxialer i panelen. Beroende på djupet på 6.5:an borde det inte vara några problem att få dit en. Annars hjälper det nog med en liten distans. Snacka om väl samlad ljudbild med 6.5 och 3.5-tums element i instrumentpanelen. 206 är f*n byggd för det! 8)
Mutz

Post by Mutz »

PelleW wrote:
Mutz wrote:Ok, ja det är ju det absolut bästa! Har 5.25" eller 6.5" i panelen då?

Han har 5.25-tums coaxialer i panelen. Beroende på djupet på 6.5:an borde det inte vara några problem att få dit en. Annars hjälper det nog med en liten distans. Snacka om väl samlad ljudbild med 6.5 och 3.5-tums element i instrumentpanelen. 206 är f*n byggd för det! 8)

Ja visst är den, det skulle bli så jävla bra, är ju grymt gott om plats. Bara att börja bygga Pelle och va med i sasca nästa år.

Tävlar i sasca R20.000
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Mutz, du kanske känner till den förra ägaren av stereon, Jan Roesen heter han. Han tävlar inte aktivt längre men justerar åt nåra som tävlar i SM-final. Han har även bedömt åt SASCA.
Guest

Post by Guest »

Vad menas med tidskompensering? :oops:
Post Reply