Tjena! Jag har problem med min bil tomgången ligger på mellan 2-3000 varv IBLAND inte alltid, hade trimchip o trodde det berodde på det, men bytte tillbaka till orginal o den håller på likadant. Vad kan vara fel ? Alla tips är hjärtligt välkomna !
Jo kom på att man kunde rycka kontakten... Och han ligger då på ca 1500-2000 istället för 2000-3000, och ja ibland om man gasar till så sjunker den ned... skumt det där ... och ibland funkar det hur bra som helst ...
exakt likadant för mig, trmapar man till på gasen så går den ner till normalt.
har märkt att om jag inte håller kopplingen nere när jag startar motorn så blir det oftast inte denna höga tomgång.
mysko..
ja har haft ett nästintill likadant problem, vet dock ej om min var annorlunda när motorn var varm...jag bytte en MASSA delar och problemet försvann ett tag...ja löste nog problemet idag. bytte lambda och sen körde jag en bra bit...nu är problemet nog löst...annars prova att byta lmm köp injection cleaner...ocHkör sen en bit...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Jo verkar ha lite samma symptom, när jag trycker ned kopplingen så går den upp i varv, vare sig jag har växel i eller ej. Och har jag inte kopplingen nedtryckt o gasar till så går den ned i vanligt läge, men bara ibland ! hehe skumt som f*n!
Min gamla Bx 16v hade problem med hög tomgång, ibland 3000v, ibland helt normal. Då var det bara ett låsclips till kontakten på gasspjället som var borta så kontakten glappade Nytt låsclips och den gick kanon igen
Blanco wrote:Min gamla Bx 16v hade problem med hög tomgång, ibland 3000v, ibland helt normal. Då var det bara ett låsclips till kontakten på gasspjället som var borta så kontakten glappade Nytt låsclips och den gick kanon igen
min gamla 205:a hade exakt samma problem... gasvajern glappade pga att ett clips glappade.. bytte clipset och så blev allt normalt igen.