Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
vänsterbroms och huydralisk handbroms hjälper nog till kan ni inte vänsterbromsa så är det bara att öva i vinter roligt och ett bra hjälpmedel att köra fortare.
dessutom är ju utveckling av föraren gratis
edit. jag såg honom inte använda handbromsen en enda gång.. så jag ändrar allt till förarteknik. han använder ju scandinavial flick osv och med 205'ans rumpa är det ju inte överdrivet svårt att åka brett
vänsterbroms = bromsa med vänster fot lr? hehe det är ju omöjligt typ, noll feeling i den foten ju blir att hårdträna det hellst innan det blir halt, så man slipper ligga i diket hoho
Jag bromsar alltid med vänster när jag kör automat, går ju utmärkt. Vill man sladda brett med en fwd ska man prova en BX!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Joakim Enoksson wrote:vänsterbromsar du så har du gas hela tiden när du samtidigt bromsar med vänsterfoten. (varför skulle du annars använda vänsterfoten??)
genom detta så låser du bakhjulen och spinner på fram, och får en liknande känsla av att dra i handbromsen....
Aaa ok. Får uppsöka tomt grustag sen mao.
Kör numera den Heliga Gralen tobbe tuff: Spam är för mig lika med en liten turk på minimoppe...
Ja du sliter ju ut beläggen lite snabbare kanske...., fast kör du tex bana så åker du ju och bromsar "lite" under längre stäcka än att stå på hejdaren och sen gasa, tror nog vänsterbroms nöter mer....fast det är ju bara slitdelar
Kunde ju inte hålla mig längre så jag stack ut och tesatde förrut. VAr lite skeptisk till att detta skulle funka bra av nån anledning. Men det gjorde det ju om vi säger så Första gången åkte jag på en 180 graders me nandra gången lyckades jag parera den om än lite för mycket. Öva lite mer nån dag. Detta var skoj
Kör numera den Heliga Gralen tobbe tuff: Spam är för mig lika med en liten turk på minimoppe...
Hade oxå skit svårt med vänsterbroms i början.. man bromsade för hårt helt enkelt!! mjuk å fin i foten så funkar de.. Har lite fördel av att ja kan ställa hur mycke bromsverkan ja vill ha bak..
mvh: Thomas Billman
Kör en liten röd 205 grpH rallybil me lite pts godis..