Går det att fixa dörren?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sjölin

Går det att fixa dörren?

Post by Sjölin »

Mina framdörrar är lite svårstängda. Man måste ta i rätt rejält för att de ska gå igen. Måste man byta ut hela låsmekanismen för att det ska funka igen? Blir inte klok på det, och om det behövs bytas, hur kommer man åt?

För övrigt undrar jag om nån har färgkoden till Lucifer red/rouge
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Testa att försöka lyfta dörren när den är öppen. Går det och du märker att det glappar upp och ner så är sprintarna dåliga, dessa går att byta ut.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Sjölin

Post by Sjölin »

Stefan Sager wrote:Testa att försöka lyfta dörren när den är öppen. Går det och du märker att det glappar upp och ner så är sprintarna dåliga, dessa går att byta ut.

Det stämmer det är lite glapp i dörren... har dock inte funderat på att det kan va det som är problemet... tror det kan sitta i själva låsmekanismen... men jag får kolla senare idag :)
Guest

Post by Guest »

Har kollat nu och det är inte det lilla glappet i dörren som gör att dörren är svårstängd. :( Nån som vet eller har något tips på hur man fixar detta?
Jmasser

..

Post by Jmasser »

Jag brukar får det problemet när det börjar bli kallt ute, men då åker olje kannan fram :twisted:

Re: ..

Post by Guest »

Jmasser wrote:Jag brukar får det problemet när det börjar bli kallt ute, men då åker olje kannan fram :twisted:

Om det ändå vore så väl för mig. :( Är väl nåt förbannat slitage... bara att ge upp och inse att det inte går eller?
Post Reply