Hej
Monterade en ljusramp på fem ljus á 55W och funderar nu på det elektriska. Har en reläsats men den kräver matning med 12V från ex. batteriet. Dock är det ingen "vanlig" pluspol där man kan skruva fast ev. extragrejer utan den är mer en "knäpppåvariant".
Har du två frågor:
1. Måste man använda relä elelr kan man koppla in sig på ex. vänster heljus och ta strömen direkt därifrån med ev byte till en större säkring eller blir det något strul då ?
2. Om man ska använda relät, var hittar jag stabil 12V ström som jag enkelt kan koppla in mig på ?
Bilen är en Peugeot 206 Gti
Extraljus på 206:a, pluspol ?
Re: Extraljus på 206:a, pluspol ?
Anonymous wrote:Hej
Monterade en ljusramp på fem ljus á 55W och funderar nu på det elektriska. Har en reläsats men den kräver matning med 12V från ex. batteriet. Dock är det ingen "vanlig" pluspol där man kan skruva fast ev. extragrejer utan den är mer en "knäpppåvariant".
Har du två frågor:
1. Måste man använda relä elelr kan man koppla in sig på ex. vänster heljus och ta strömen direkt därifrån med ev byte till en större säkring eller blir det något strul då ?
2. Om man ska använda relät, var hittar jag stabil 12V ström som jag enkelt kan koppla in mig på ?
Bilen är en Peugeot 206 Gti
tycker inte om dom "knäppapåvarianterna" jag själv tog bort dom och satte på en ny som jag köpte på OKQ8 för typ 20:-
funka finfint..
Jag rekomenderar INTE att koppla dina extra ljus direkt på helljuset, du sätter ju relät på helljuset och sedan drar du en kabel direkt från batteriet..
Eftersom det inte är så otroligt stora strömstyrkor vi snackar om (va jag vet) så kan du följa + polens kabel tills du kommer till en box (på högersida av batteriet) öppna den boxen så ser du var kabeln från batteriet går in, den sitter fast med en skruv/mutter där, koppla in kabeln där med en kabelsko.. Det borde funka..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!