Hur fixa elhissarna?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Lindahl

Hur fixa elhissarna?

Post by Lindahl »

Mina elhissar är helt konstiga. Ibland kommer det helt enkelt inte fram nån ström till dem. Jag har kollat med kontrollampa och strömmen kommer ibland när man vrider nyckeln lite fram och tillbaka eller trycker på knappen vid dörren som sköter innerbelysning några gånger

Någon som kan hjälpa mig? Jag har en 405 mi16.
Amar

Post by Amar »

knapparna brukar kärva väldigt ofta....

byt knappar elelr plocka isär de o rengör med lektronikspray eller 5-56
Lindahl

Post by Lindahl »

Amar wrote:knapparna brukar kärva väldigt ofta....

byt knappar elelr plocka isär de o rengör med lektronikspray eller 5-56

Nu är det så att jag plockat bort knapparna och mätt strömmen i kontakten... och det är inte knapparna. Det kommer helt enkelt ingen ström. Men var sitter felet? :roll:
Larzzon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Larzzon »

Sitter två-tre reläer vid pedalstället som har med detta att göra.

Har för mig att ett är för om dörrarna är öppna så ska man inte behöva ha tändningen på för att köra hissarna och det andra är till matningen för hissarna fram och det tredje för hissarna bak om man nu har det.

Var med om en sri som hissarna funkade på när de ville och då var det dålig kontakt i reläplattan där dessa relä satt, rycke ur reläna och satte i dem ett par gånger sen var det problemet borta.
308 1,6T -10
Lindahl

Post by Lindahl »

Larzzon wrote:Sitter två-tre reläer vid pedalstället som har med detta att göra.

Har för mig att ett är för om dörrarna är öppna så ska man inte behöva ha tändningen på för att köra hissarna och det andra är till matningen för hissarna fram och det tredje för hissarna bak om man nu har det.

Var med om en sri som hissarna funkade på när de ville och då var det dålig kontakt i reläplattan där dessa relä satt, rycke ur reläna och satte i dem ett par gånger sen var det problemet borta.

Tack så jävla mycket för tipset! Det funkar kanon nu! Elhissarna har gäckat mig i flera månaders tid :lol:
Post Reply