På tidiga 205 git:er (kanske äldre än -88 ) så är uttrampningssystemet lite speciellt... Där kopplingsviren sitter i lådan så överförs kraften till lådan genom viren först till en liten "arm" och sedan finns en "pinne" (tror jag, för det är denna "pinnen" som jag verkar ha slarvat bort), som i sin tur trycker på en ganska ful och otymplig "metall skena" denna "metall skena"
verkar sedan på uttrampningslagret.
Min fråga är: Hur ser denna "pinnen" ut? Jag måste veta vad jag letar efter på garagegolvet och bland alla verktyg, den borde vara ca 5 till 7 centimeter lång tror jag.
Kan ju också aldrig ha funnits någon "pinne" där, utan jag som inte fattar hur det satt.
Jag har skruvat bort växellådan från bilen och nu verkar denna biten saknas (bilen står numera på verkstaden). Hur ser den ut igentligen. Om den där "pinnen" är permanent borta hur kan jag göra då, tillverka en egen del eller? Tack om någon orkar gå ut och kolla hur det ser ut snälla. Tack på förhand!
Linus
Ni med tidiga peugeot 205 gti modeller, kopplingsarmen?
Ni med tidiga peugeot 205 gti modeller, kopplingsarmen?
(\_/)¨¨(\(\
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)
- Johannes Karlsson
Re: Ni med tidiga peugeot 205 gti modeller, kopplingsarmen?
Borde funka med en gängstång typ M10 eller något som du filar till i lagom längd.
Jag har skruvat bort växellådan från bilen och nu verkar denna biten saknas (bilen står numera på verkstaden). Hur ser den ut igentligen. Om den där "pinnen" är permanent borta hur kan jag göra då, tillverka en egen del eller? Tack om någon orkar gå ut och kolla hur det ser ut snälla. Tack på förhand!
Linus[/quote]
Linus[/quote]
Ducati 900 Super Sport
406 2.2 Sport -01
406 2.2 Sport -01