Borttappad Peugeot nyckel !!!
Borttappad Peugeot nyckel !!!
Vad gör man om man tappat bort sin enda nyckel till sin bil ? Till dörrlåset asså ! ??? Snabba svar bilen står inte så bra där den är nu !
My Peggy is my precious
- Stefan Sager
Du får nog be en låssmed öppna bilen och sen byta låsen tror jag.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Ring nummerupplysningen och fråga efter närmaste låssmed! 118 118 om jag minns rätt!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
och vad är det för dåligt eller som du kallar "skulle detva roligt" med att ringa 118 118, för att få tag i närmaste låssmeden... det är ändå det bästa du kan göra av situationen! om du nu inte vill knacka en ruta eller nåt, det är ju upp till dig
För att dom ska kunan göra en ny nyckel antar jag att dom behöver något serienummer av något slag för just din nyckel!
För att dom ska kunan göra en ny nyckel antar jag att dom behöver något serienummer av något slag för just din nyckel!
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
jepp... en lite grövre ståltråd med en krok i ändan... bör gå... böj ut dörren FÖRSIKTIGT med nåt som inte repar... uppe vid toppen på rutan... å smyg ner ståltråden... och lägg smink i ansiktet så inte den röda färgen syns så mycket när du rodnar för att alla undrar om du gör inbrott i nån annans bil....
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Har en kompis på toyotaverstaden...
De kan via regnummret få fram all information för att tillverka en ny nyckel...
Så gjorde de åt min kompis när han tappade sin nyckel.. smidigt och smärtfritt...
Man slipper be baxar-leffe att bryta sönder bilen...
De kan via regnummret få fram all information för att tillverka en ny nyckel...
Så gjorde de åt min kompis när han tappade sin nyckel.. smidigt och smärtfritt...
Man slipper be baxar-leffe att bryta sönder bilen...
.::Toyota Yaris -05::.
.::Yamaha YZF-R1 -06::.
Snart i en backspegel nära dig!
www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
.::Yamaha YZF-R1 -06::.
Snart i en backspegel nära dig!
www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
TomasG wrote:Man slipper be baxar-leffe att bryta sönder bilen...
Du känner leffe oxå?
Nä, men seriöst, anledningen till att man vill byta lås är för att man inte vill att någon har hittat nyckeln och tar sig friheter...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Precis... min systers pojkvän tappade sin nyckel förra året och då blev den snodd eftersom någon hade hittat den. De fann den senare utbränd och eftersom den inte hade blivit uppbruten eller nått så blev det väldiga problem med försäkringsbolaget eftersom de trodde han försökte med bedrägeri. Minns inte hur det gick men tror han till slut fick pengarna men vill du slippa en massa krångel kan det va att föredra att byta lås.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld
Coss wrote:118 118 skulle det vara roligt lr ? Men seriöst, vad ska jag göra ? kan man inte ringa peugeot o be dom göra en nyckel ? Man är väl inte tvungen att byta ut låsen ???
Nope, det var inget skämt! Men du gör ju självklart som du vill
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
Jag gissar på att det inte kommer att gå att fixa en nyckel via ditt regnummer, då det bara verkar funka på upp till 10 år gamla peugeotar. Fick det svaret då jag hade bort nyckeln till min förra 405 sri från -88 om jag minns rätt.
Gör så här istället, öppna dörren på nåt sätt, försök trycka ner en ruta med handen, ofta så är det lättare än man tror, men har du elhissar så kan det bli svårt, i värsta fall får du väl panga en ruta.
Kommer du väl in i bilen så är det inga prob. Skruva bort dörrlåset och lämna den till en hyffsad bra låssmed, alltså inte på köpcentret. Låskolven på pegg 405 är av en modell som låssmeden inte kan öppna och se in i, vilket är en stor fördel att kunna göra om en ny nyckel ska tillverkas. Istället får låssmeden tillverka en nyckel lite på "känn". Om du har samma nyckel till tändningslåset så kan det bli fel med tändningen, det finns en skåra i nyckeln som reglerar en elektrisk impuls i tändlåset, men är låssmeden inte helt inkompetent så fattar han det.
lycka till!
Gör så här istället, öppna dörren på nåt sätt, försök trycka ner en ruta med handen, ofta så är det lättare än man tror, men har du elhissar så kan det bli svårt, i värsta fall får du väl panga en ruta.
Kommer du väl in i bilen så är det inga prob. Skruva bort dörrlåset och lämna den till en hyffsad bra låssmed, alltså inte på köpcentret. Låskolven på pegg 405 är av en modell som låssmeden inte kan öppna och se in i, vilket är en stor fördel att kunna göra om en ny nyckel ska tillverkas. Istället får låssmeden tillverka en nyckel lite på "känn". Om du har samma nyckel till tändningslåset så kan det bli fel med tändningen, det finns en skåra i nyckeln som reglerar en elektrisk impuls i tändlåset, men är låssmeden inte helt inkompetent så fattar han det.
lycka till!
(\_/)¨¨(\(\
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)