Bur och stag 205 gti
- Christofer Soderbaum
-
Per Larsson
Christofer Soderbaum wrote:Aha...får väl se efter nästa gång jag är där. Tar ju faktiskt en knapp minut att åka igenom hela samhället:o)
Rolfstorps svets och smide finns fortfarande, men det är inte samma gubbe som har firman längre. Så dom sysslar inte med motorsportsgrejor numer.
Nu driver han firman i Gunnarsjö, norr om Ullared. Ingmar heter han, har skägg till magen och är mycket trevlig och duktig på att bocka till burar.
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
Freddan wrote:Hittade du nån bur som passade dig Niklas?
Du kan ju köpa en bur från www.svetsosmide.se och sen inte använda buren från b-stolpen och framåt om du inte vill... kan ju helt erkänna att om du vill använda bilen till vardags så blir det lite krångligt med helbur....
Men båge, satsa på det... med förstärkning till bakaxel insfärstningarna...
En halvbur är svinenkel att montera i och ur...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
nja, kom lite prylar emellan, håller på att köpa upp mig på portningsutrustning med allt som tillhör, samt att jag måste lägga några tusen på böcker nu
(till skolan, motorböcker har jag redan spenderat en förmögenhet på, men det är knappast så jag gråter över det, väl investerade slantar)
så tja, bur tar det ett tag innan jag får i, var ganska sugen på OMP's sortiment när jag kikade i alla fall (bolt in).
ska man gå hela vägen ut och skita i andrahandsvärden och så (har inte jag redan gjort det.. hmm) så är ju en isvetsad bur som man sömsvetsar här och där mot karossen rock n roll, kolla på leif B's bilder om du undrar hur jag menar.
så tja, bur tar det ett tag innan jag får i, var ganska sugen på OMP's sortiment när jag kikade i alla fall (bolt in).
ska man gå hela vägen ut och skita i andrahandsvärden och så (har inte jag redan gjort det.. hmm) så är ju en isvetsad bur som man sömsvetsar här och där mot karossen rock n roll, kolla på leif B's bilder om du undrar hur jag menar.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.