Nej nyckelknepet fungerar visst inte på 405òrna så jag fick koppla en kabel till den gröna diagnoskontakten samt en kabel till jord som jag tog från skruven på fjäderbenet!
Sedan var det bara att sätta ihop kablarnas ändar i 3sek ,ta bort ändarna från varan, sedan började k-lampan att blinka.
Vik wrote:Nej nyckelknepet fungerar visst inte på 405òrna så jag fick koppla en kabel till den gröna diagnoskontakten samt en kabel till jord som jag tog från skruven på fjäderbenet!
Sedan var det bara att sätta ihop kablarnas ändar i 3sek ,ta bort ändarna från varan, sedan började k-lampan att blinka.
Om du öppnar huven så är det en svart plastbox med lock på längst till vänster (nära fjäderbenet) Öppna locket så ligger kontakten där.
Observera att du bara skall sätta en kabel i den gröna kontakten, för sen tar du en till kabel till - (Jord) ,Då har du kablarna färdig kopplade bara att sätta sig i bilen vrida på tändningen så att du ser k-lampan lysa.
sätt nu ihop ändarna på kablarna (ha en lång kabel så du kan sitta i bilen) i 3sek ,sluta sedan nudda kablarna så börjar lampan blinka ut felkoderna.
Efter du fått en felkod håller du ihopp kablarna igen i 3sek så kommer nästa felkod om du nu har fel på bilen vill säga!