Nu när jag lyckats lokalisera antennsladden glädjs jag av radioröster i bilen. Men varje gång jag stänger av motorn försvinner också mina inställda radiokanaler samt den extra basinställningen... Stereon är en Sony (har inte manualen) med en beteckning jag inte har i huvudet just nu...
Har ni några tips på hur man ska få förvalen att "stanna kvar"?
Man har två kablar som ska ha plus-ström, har du kopplat bägge dessa till tändningström/radioläge? Den ena ska nämligen ha konstant ström för minne o sånt, medans den andra ska ha tändningsström.
Ärligt talat vet jag inte hur jag har kopplat. Jag hittade två sladdpaket på baksidan av stereon och två kontakter i bilen, så de kopplade jag samman. Men sen satt det ett par sladdar till på stereon som kanske skulle någonstans...
Hmm... det bör ju följa standard. Den gula från stereon ska iaf vara konstant och den röda är tändningsström. Mät på dom kablarna som möter den gula och den röda i kontakten från bilen. Eventuellt kanske du får byta plats på dom.
Stefan Sager wrote:Hmm... det bör ju följa standard. Den gula från stereon ska iaf vara konstant och den röda är tändningsström. Mät på dom kablarna som möter den gula och den röda i kontakten från bilen. Eventuellt kanske du får byta plats på dom.
Det är bara att pröva och svitcha kan inte hända något bara du tex inte kopplar in ström på någon högtalar utgång eller dylikt.
Åker T4 men är kvar och leker med dom andra barnen i klubben ändå!