Jag har rivit ner toppen och håller nu på att sätta ihop allt och är nästan klar, då när jag har satt dit insuget så skulle jag göra något under bilen och ser det här drevet ligga på garagegolvet.
Vad är det drevet till? Är det något jag kan haft bort eller någon ägare innan mig som glömt det kvar i motorrummet? Det var inte speciellt smutsigt när jag såg det så det borde nästan ha suttit nånstans där det ska vara men vart?
Själva kuggen är av plast och pinnen är av nån slags metall!
Hjälp
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
Det er drevet som driver speedometervaieren.
Det skal sitte under et plastikkdeksel på gearkassen ved differensialen.
Plastikkdekslet er igjen skrudd fast med en 10mm 6-kant skrue.
Kanskje du har skrudd fast dekslet igjen og ikker merket at det drevet ble med opp når du demonterte?
Tack tack, det är säkerligen hastighetsmätardrevet Jag har nämligen bytt hastighetsmätarvajren för typ 3 dagar sen o när jag skulle ta bort den från växellådan satt det så hårt så till slut när det lossnade så lossnade det med ett ryck så drevet har förmodligen flugit ut då utan att jag märkte det Jag ska sätta dit drevet och resten av grejjerna i motorn imorgon och provstarta och hoppas att det funkar! *håller tummarna*
Stefan Sager wrote:Är det bara jag som tycker att bilderna ser ut som drömsekvenser?
Vadå drömsekvenser?
Ryss, jag blir nog klar med bilen idag, ska ut nu. Hoppas på att den startar bara, sen måste jag bli 18 innan jag får körkort Blir 18 nu på onsdag ^^ - Teoriprov på torsdag