Det finns en som heter Tomtom nånting som har fått väldigt bra recensioner. Annars Garmin som e lite mindre och billigare.
Garmin kostar runt 5000-lappen och Tomtom dryga 8 har jag för mig.
Väldigt bra att kunna ta med sig till nästa bil, då man sällan får några extra pengar när man säljer bilen!
Annars om du vill ha det snyggt och lite mer än bara GPS för en rimlig peng så finns ju www.bildator.se .. så går du med här i klubben så har jag för mig att du får klubbrabatt
Bäst å bäst...beräkna ist. vad du ska ha den till.
Endast GPS, självklart ett avancerat program och stor fast display i bilen.
GPS-kombination, handdator med ett bra program för GPS samt fler användningsområden.
Själv har jag en Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 610 med Destinator3 samt en GPS-mottagare för CF slot in. DVS, min GPS kan jag ha vart jag vill, i skogen, i båten, i bilen eller som sagt var som helst.
Det funkar för mig eftersom jag tycker det är jobbigt att släpa med mig bilen i Hälsingeskogarna vid jakten.
Använder du bara GPS:en i bilen så satsar du å ett fast system med ett avanceratsystem och 7" wideskärm.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
istället för skapa egen gps-tråd så tänkte jag kapa in mig på den här.
tänkte också på det där med gps. men vill bara använda det ibland när man skall åka nånstans långt med bil..
då tänkte jag kasnke att man kunde använda ens bärbara burk som man laddar ner program och kartor till och sedan koppla på nån gps mottagare till datorn...
kan det funka tro?
vilken mottagare ska man använda?
vilket program ska man ha?
vilka kartor?
Köp en VGA skärm med touch till bilen och koppla din laptop till den när du "behöver" en GPS.(inbyggnadsmodeller finns för en spottstyver)
Destinator3 är ett bra navprogram och finns i PC version.
Annars är Route66 Sverige 2005 billigt (under 500 spänn) och har bra kartor.
En GPS antenn kostar runt tusenlappen och ansluts till USB eller blåtand.
Jag tycker att en Laptop i bilen är den smartaste varianten av carputer.
Du kan köra MP3,Nav och film och dessutom använda din dator även när du kommer fram.
Ha det gott
Roger Edvinsson
H-Audio.se
MobileFidelity.se
Cerwin Vega, Ciare, Genesis, Digital Design, JBL, Alpine, Infinity och TangBand