Går den ersätta den med en vanlig mutter? Kan m12 tänkas passa?
Sedan har jag en fråga till: Har bytt växellåda och allt verkar sitta som det ska. Förtom nåon/eller några elektriska sladdar. På kabeln som ska sitta på batteriets minus-pol finns en rund "sko" som ska sitta någon stanns men vart?
Det är lite något mek kvar med att få startmotorn att gå runt nämligen, antingen är det startmotorns kuggar som fastnat lite mot svänghjulet eller så är det någon sladd som behövs ordnas till för att ge startmotorn kraft. Någon som har lite tips på vad som kan behövas ordnas till?
ps: har lyckats få startmotorn att rycka till "lite" men det går inte runt.
Ersätta pluggen till påfyllningshålet på växellådan med nåt?
Ersätta pluggen till påfyllningshålet på växellådan med nåt?
(\_/)¨¨(\(\
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)
- danielr112
hmm... rycker startmotorn till?
du kan prova dra en kabel ifrån +12v till startmotorn direkt.
inte där den tjocka kabeln sitter utan den andre. går den inte runt då e den antingen kass eller så har något annat hänt me den.
kan va den solenoiden (kommer inte ih¨åg om den heter så) den lille saken på startmotorn som kärvar men det kan också va att batteriet inte ger tillräkligt med ström
prova knacka på "solenoiden" när du försöker starta den
det med en m12 till växellådan.
skippa det. det ska vara en lufning till den nämligen har ja för mig. "funderar"
du kan prova dra en kabel ifrån +12v till startmotorn direkt.
inte där den tjocka kabeln sitter utan den andre. går den inte runt då e den antingen kass eller så har något annat hänt me den.
kan va den solenoiden (kommer inte ih¨åg om den heter så) den lille saken på startmotorn som kärvar men det kan också va att batteriet inte ger tillräkligt med ström
prova knacka på "solenoiden" när du försöker starta den
det med en m12 till växellådan.
skippa det. det ska vara en lufning till den nämligen har ja för mig. "funderar"
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Re: Ersätta pluggen till påfyllningshålet på växellådan med
Är låda och motor helt ihopskruvat?
När jag böt låda på min 205a så tabbade jag mig på en sak, en arm som håller upp ett metallrör hade hamnat mellan motor och låda. Så av någon anledning skrek bara startmotorn, som om den inte träffade kuggkransen rakt. Innan man kom på de så va man lätt irriterad kl 2 på natten.
Vågar inte svara på oljepåfyllningshålet, men tycker inte att en cola-kork verkar vara en bra lösning.
Men en sån kan väl inte kosta många korvören på peugeot?
När jag böt låda på min 205a så tabbade jag mig på en sak, en arm som håller upp ett metallrör hade hamnat mellan motor och låda. Så av någon anledning skrek bara startmotorn, som om den inte träffade kuggkransen rakt. Innan man kom på de så va man lätt irriterad kl 2 på natten.
Vågar inte svara på oljepåfyllningshålet, men tycker inte att en cola-kork verkar vara en bra lösning.
Men en sån kan väl inte kosta många korvören på peugeot?
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
-
Guest