Elvisp? Växelspaken..

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Fredda

Elvisp? Växelspaken..

Post by Fredda »

Körde häromdagen helt plötsligt när jag skulle lägg ai tvåan blev växelspaken helt lös.. går inte att lägga i ur någon växel.. är det nått med växel lådan eller han nån länk mellan spaken och lådan som gått av?
André V

Post by André V »

Troligen det sistnämnda, att länkaget inte ville vara med längre. Bara att slänga sig under bilen och börja felsöka. :)
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Guest

Post by Guest »

Jupp! Det sistnämnada. Hade samma skit med min sommarbil (pontiac fiero) då hade bulten till länkarmen försvunnit under mystiska omständigheter.
Amar

Post by Amar »

samma sak hände mig efter montering av quickshift då jag glömt dra åt bultemn vid l-staget ordentligt.
p_nygard

Re: Elvisp? Växelspaken..

Post by p_nygard »

Fredda wrote:Körde häromdagen helt plötsligt när jag skulle lägg ai tvåan blev växelspaken helt lös.. går inte att lägga i ur någon växel.. är det nått med växel lådan eller han nån länk mellan spaken och lådan som gått av?

Vilken modell är det..?
Hade samma med min 205 Gti Mont Carlo. Då var det just växellänkaget som gett vika.. tar bara några minuter att byta + några brännsår då motorn var passligt varm.. :wink:
Men som sagt vilken modell var det..?
//Patrik

Peugeot 205 Gti Monte Carlo -92 - såld
Volkswagen Golf V -05

- Säljer Service & Depåtält -
Ecke

Post by Ecke »

Lånar tråden lite om det går bra. Tycker lägena är alldeles för slappa i min låda på 205:an. Kan man stabilisera upp eller byta något så att det blir fastare lägen?
Fredda

Post by Fredda »

det va den där kulleden som sitter på hävarmen som komemr ut från växelådan.. va bra att trycka dit den igen.. drog några varv med ståltråd så den inte hoppar av igen hehe....
Pontus81

Post by Pontus81 »

Fick likadant på min 405:a några veckor efter ja hade köpt den. Fick ju panik tills jag fick se vad som hade hänt. Bara att ta d lite lugnt hädanefter ;)
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
Post Reply