Nu var det ett tag sedan detta var på tal. Brorsan är ledig i helgen som kommer och jag var ut till sonnboviken och kollade läget idag (30/1) Isen var 22-25cm tjock och det var 2st bilar,1st crossbuss och 3st crossar plus mig själv med epan. Var inga problem alls att köra!
Datum: 5/2
Plats: Sonnboviken, Avesta
Arrangemang: Samling vid Dalahästen i Åsbo kl. 09.00 , Så åker vi gemensam trupp ut till sonnboviken.
Troligen delas körningen upp i grupper och en liten genomgång för hur omkörningar osv. ska gå till.
Plogning vid ev. snö ska vi försöka lösa på något sätt. Grillar kommer finnas till förfogande för korv/hamburgergrillning!
Avstånd:
Falun - Sonnboviken 73km
Västerås - Sonnboviken 67km
Gävle - Sonnboviken 98km
Stockholm - Sonnboviken 148km[/b]
Jag tar och kör en intressefrågan ang. isträff eftersom detta är något som står mig nära hjärtat
Ungefär vad jag tänkt mig att det skulle kunna se ut
Datum: En helg i Januari/Februari (beroende på väder)
Plats: Sonnboviken, Avesta
Arrangemang: Samling vid Dalahästen i Åsbo på morgonen/tidig förmiddag, åker gemensam trupp ut till sonnboviken.
Liten genomgång för hur körningen ska gå till (uppdelning i klasser isdäck/vinterdäck osv. kanske?). Sedan ut o gasa lite. Grillar har jag och enok byggt av oljefat förra året så det kommer att finnas på plats.
Detta är hur jag kan tänka mig att se det, Nu vet inte jag vad styrelsen har att säga om detta om man tänker på med tillstånd och sånt om sådant behövs, pär? Men då förloras lite av själva träffen pga. allt runtomkring jobb tror jag. Alternativt att vi kommer överens några och träffas o kör lite bara utan psc inblandning vid sådan problematik?
Jag ska snacka med brorsan mer om en ev. isträff. Jag vet vi var överens om hur vi ville ha arrangemanget förra året iaf.
Avstånd:
Falun - Sonnboviken 73km
Västerås - Sonnboviken 67km
Gävle - Sonnboviken 98km
Stockholm - Sonnboviken 148km