Gäst

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
BANZAI3030

Gäst

Post by BANZAI3030 »

Är det verkligen ingen mer än mig som stör sig något så inihelvete på alla dessa anonyma gäster som pratar med oss?
Tycker faktiskt att man åtminstone ska behöva registrera sig för att få skriva något, men om det är för mkt tycker jag att man absolut inte ska få starta nya trådar som oreggad!

Särskilt irriterande är det väl med säljes/köpes när nån gäst postar något, sätter ett pris och lämnar en e-post/mobilnr el liknande.
Och även vid diskussioner som Mi16 vs CRX-tråden med gäster som börjar säga fula saker till varandra.

Jag tycker iaf att det inte ska va så jävla enkelt att få skriva nåt :)
Snälla! Håll med mig nu för f*n! :D

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
closetland

Post by closetland »

nej om man bara skulle låta medlemmar köpa och sälja skulle denna klubb bli en klubb för miljonärer det finns ju anledning till att man kör peugeot ;O) för man är en fattiglapp =)
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Twedmark

Post by Twedmark »

Please... detta har varit uppe förr, och så länge jag e webmaster så kommer gästerna få skriva. Läs gamla trådar om ni vill höra förklaringen... IGEN. :roll:
closetland

Post by closetland »

Twedmark wrote:Please... detta har varit uppe förr, och så länge jag e webmaster så kommer gästerna få skriva. Läs gamla trådar om ni vill höra förklaringen... IGEN. :roll:

håller med... men kan man inte på något vis tvinga dem skriva något annat än gäst`? typ att ordet gäst är bannat på något sätt....skulle göra det lite trevligare kanske...jeje

405mi16 4X4 1990*såld*
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

closetland wrote:
Twedmark wrote:Please... detta har varit uppe förr, och så länge jag e webmaster så kommer gästerna få skriva. Läs gamla trådar om ni vill höra förklaringen... IGEN. :roll:

håller med... men kan man inte på något vis tvinga dem skriva något annat än gäst`? typ att ordet gäst är bannat på något sätt....skulle göra det lite trevligare kanske...jeje

Ja, det skulle jag faktiskt tycka räcka. Tycker det är jävligt otrevligt när någon säger något till nån utan ett ens ha ett försök till namn..

Och jag vet att det vart uppe förut, va bara sugen att ta upp det igen 8)

Tillägg: Closet, jag menade givetvis inte att man skulle vara medlem för att skriva (eller köpa/sälja), utan bara tagit sig tiden att registrera ett konto..fast som sagt, skulle bli skitglad bara man va tvungen att heta nåt annat än gäst..

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Ankan
Senior

Post by Ankan »

På vissar forum måste man vara registrerad för att ha tillgång till trådarna...det tycker inte jag är helt fel..
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

Tycker det är bra att man skall kunna skriva utan att betala en slant. Vill man bara kommentera utan att förövrigt bli en medlem, så är det bra att gäst finns....

men vi kanske vill bli helt förslutna och skärma av oss mot omvärlden?
nej tack.,
(har ej läst tråden ovan)
closetland

Post by closetland »

håller med denna klubb skulle dö på billiga delar osv ni får ju tänka på att tillgängligheten på dessa bilar inte är så stor...

Det finns en übergrupp av mongon som älskar dessa bilar(troligen de flesta av oss medlemmar)

Sedan finns det de som tröttnat(av någon outgrundlig anledning ;) ) som vill sälja sina delar eller bistå med information...

Skulle det bli tal om att spärra så dessa människor inte kunde bidra med något skulle det vara under all kritik....

men i vilket fall var det nog inte det som var main prio....

men tycker fortfarande det skulle vara bra om man inte kunde använda alias "gäst" utan tvingades skriva tex Börje....fattar ni?

405mi16 4X4 1990*såld*
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

Closet>> Tyvärr skulle vi då få hit Xydfz och Asdfg och deras vänner rätt fort skulle jag tro.

Men att registrera sig på forumet för att kunna skriva skulle väl inte vara ett för stort krav? Och fortfarande kunna läsa trådar som oinloggad.
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
closetland

Post by closetland »

Christofer Soderbaum wrote:Closet>> Tyvärr skulle vi då få hit Xydfz och Asdfg och deras vänner rätt fort skulle jag tro.

Men att registrera sig på forumet för att kunna skriva skulle väl inte vara ett för stort krav? Och fortfarande kunna läsa trådar som oinloggad.

Hellre tfryugöjhäklj än gäst :wink:

405mi16 4X4 1990*såld*
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Men bara för att man registrerar sig behöver man ju inte betala medlemsavgift. Man har fortfarande tillgång till alla delar på forumet som man har som gäst.

Det som är skillnaden är bara att man har ett användarnamn i stället för gäst.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Joakim Enoksson wrote:Tycker det är bra att man skall kunna skriva utan att betala en slant. Vill man bara kommentera utan att förövrigt bli en medlem, så är det bra att gäst finns....

men vi kanske vill bli helt förslutna och skärma av oss mot omvärlden?
nej tack.,
(har ej läst tråden ovan)

Jag har läst att du inte har läst tråden, men jag har iaf aldrig sagt att endast betalande medlemmar ska kunna posta :)

Anledningen till att jag reagerar är väl först och främst att jag nog aldrig sett något annat forum där man kan posta utan att ha registrerat sig som användare.

En sak som faktiskt vore bra förutom att bli av med ett för vissa störande inslag, är att om man inte kan posta som gäst, men kan söka............
så kanske fler skuller söka innan dom frågar (eftersom det idag faktiskt e enklare att fråga än att söka först..)! :D

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
closetland

Post by closetland »

Ankan wrote:Men bara för att man registrerar sig behöver man ju inte betala medlemsavgift. Man har fortfarande tillgång till alla delar på forumet som man har som gäst.

Jo det är bra för oss som vill relatera till ett namn om det dyker upp vid flera tillfällen. MEN jag vill inte missa ett bra tillfälle för att annonsören är för lat för att orka regga sig åas.

Åas igen så slipper man kanske bli blåst av puckon som skall sälja det ena och andra och sedan när man åkt 4/5 delar av vägen för att hämta skiten ställer in mötet pga hjärtattack....

405mi16 4X4 1990*såld*
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

closetland wrote:
Christofer Soderbaum wrote:Closet>> Tyvärr skulle vi då få hit Xydfz och Asdfg och deras vänner rätt fort skulle jag tro.

Hellre tfryugöjhäklj än gäst :wink:

tfryugöjhäklj e skitschyst, men jag har tappat bort hans mobilnr! :)

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

Ankan wrote:Men bara för att man registrerar sig behöver man ju inte betala medlemsavgift. Man har fortfarande tillgång till alla delar på forumet som man har som gäst.

jag har irriterat mej på just sådana forum som man måste regga sig för att skriva en annons eller truddilutt....hatar...
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Joakim Enoksson wrote:

jag har irriterat mej på just sådana forum som man måste regga sig för att skriva en annons eller truddilutt....hatar...

Samma här, reggar mig aldrig på såna! Då måste man ha ännu ett användarnamn och lösenord att hålla reda på, krångligt! Speciellt om man inte kommer att besöka sidan igen...

Edit: Fast iofs så behöver man ju inte komma ihåg sina uppgifter om man inte besöker sidan igen, men det är fortfarande krångligt att behöva regga sig... :roll:
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

closetland wrote:MEN jag vill inte missa ett bra tillfälle för att annonsören är för lat för att orka regga sig åas.

Skulle du med förtroende köpa något av någon som är för lat för att peta in en riktig annons? :o)
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Att låta folk logga in som gäst är en vänlig gest.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
ReD DeviL

Post by ReD DeviL »

Innan tyckte jag som vissa andra att gäster kan få vara gäster och bara skriva direkt..

Men är det bara jag som tycker fler och fler "gäster" är otrevliga och dom som genuint är intresserade och trevliga brukar registrera sig iallafall..

Så tycker jag dom ska ha vara tvugna att registrera sig.. ibland får man olika svar från 2 olika gäster och man vet inte om det är samma som skriver första som andra eller om dom är olika..

börjar tröttna på dom irreterande otrevliga gästerna..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7

My Mama said I was special!
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

ReD DeviL wrote:Innan tyckte jag som vissa andra att gäster kan få vara gäster och bara skriva direkt..

Men är det bara jag som tycker fler och fler "gäster" är otrevliga och dom som genuint är intresserade och trevliga brukar registrera sig iallafall..

Så tycker jag dom ska ha vara tvugna att registrera sig.. ibland får man olika svar från 2 olika gäster och man vet inte om det är samma som skriver första som andra eller om dom är olika..

börjar tröttna på dom irreterande otrevliga gästerna..

Kanske skulle tvinga folk att registrera sig, för att sedan skicka en aktiveringskod till e-postadressen de angett där de ska följa en länk för att aktivera sitt konto el liknande.
Visst kan man använda fejkadresser, men det är jobbigt och dom flesta brukar ha väldigt dålig fantasi när de registerar en ny e-post, så det brukar ju oftast bli nåt i stil med "[email protected]" och "[email protected]".

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Post Reply