självdiagnos 405mi16

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
RyZsen

självdiagnos 405mi16

Post by RyZsen »

Vad menas med "kontrolllampan för självdiagnos" den har börjat lysa nu.. bilen gick lite skumt i morse när jag stängde av den och väntade i 10 min och sen starta den inte, fick bli bogserad hem och då prova jag o starta den där och den starta vanligt, nu bekymrar jag mig om vad lampan menar på?
Guest

Post by Guest »

kolla mekartips där står hur du läser av felkoderna..
RyZsen

Post by RyZsen »

Anonymous wrote:kolla mekartips där står hur du läser av felkoderna..

har provat o vridit sådär men det händer inget
Eklund

Post by Eklund »

En gång för alla: På Peugeot 405 Mi 16 fungerar det inte att göra så som det står i Mekartips. Varför vet jag inte men så är det. Flera av oss har försökt och alla vi kan nog inte göra fel.

Du får tyvärr lämna in den till en peugeotverkstad eller någon annan verkstad som kan läsa av felkoden(erna). Du kan ju annars beskriva hur bilen uppförsig så får du bra hjälp här, det kan jag säga av egen erfarenhet. Prata med Niklas!
Man bör alltid anlita kunnig arbetskraft...
RyZsen

Post by RyZsen »

Eklund wrote:En gång för alla: På Peugeot 405 Mi 16 fungerar det inte att göra så som det står i Mekartips. Varför vet jag inte men så är det. Flera av oss har försökt och alla vi kan nog inte göra fel.

Du får tyvärr lämna in den till en peugeotverkstad eller någon annan verkstad som kan läsa av felkoden(erna). Du kan ju annars beskriva hur bilen uppförsig så får du bra hjälp här, det kan jag säga av egen erfarenhet. Prata med Niklas!

Var förmodligen fukt nån stans för lampan slockna och den går som vanligt. tack ändå
Tryggen

Post by Tryggen »

Hmm många som verkar ha fel me det där. Vänta några dagar så ska jag nog kunna slänga upp lite bilder ur en orginal service handbok till mi16. xu9j4z eller va de e. 88-92 tror jag de e. Funka för mig när man gjorde som de stod.
305 GT
405 Mi16
405 Lemans
405 T16

Medlem nr 840
spraycane

rena systemet

Post by spraycane »

Vad menas med "kontrolllampan för självdiagnos" den har börjat lysa nu.. bilen gick lite skumt i morse när jag stängde av den och väntade i 10 min och sen starta den inte, fick bli bogserad hem och då prova jag o starta den där och den starta vanligt, nu bekymrar jag mig om vad lampan menar på?

min lampa börja okzå öysa för ett tag sen men eftersom att min bil inte hacka eller hade några problem att starta så forsatte ja å köra´, allt visade sig vara ett elfel, men den första tanka som pluppa upp för mig va ju då att ja hade antagligen skiít i systemet, så ja trava till en affär som säljer sånt där reningsmedel som man häller i tanken..
ja tror ju då att du har problem med skit i systemet.. eftersom att lampan lyser och att du tyckte att bilen hacka, å sen att den inte starta å så vidare. försök rena systemet så tror ja att det kommer funka
RyZsen

Post by RyZsen »

Tryggen wrote:Hmm många som verkar ha fel me det där. Vänta några dagar så ska jag nog kunna slänga upp lite bilder ur en orginal service handbok till mi16. xu9j4z eller va de e. 88-92 tror jag de e. Funka för mig när man gjorde som de stod.

Fixat några bilder ? =D
Guest

Post by Guest »

tror nog att du bör ta en översyn på fördelaren och kolla extra noga att rotorn sitter fast.
Post Reply