Gäst
Ställer mig till skaran som tycker det är lite jobbigt med dessa gäster. Tycker det blir mer och mer konstiga inlägg ifrån gäster. Tycker att om man ska skriva i forumet och är intresserad så kan man gott regga sig i alla fall. Och att man ska stå för det man skriver.
Skillnad tycker jag det är på säljes och köpes. Där tycker jag inte att det ska vara ett sådant tvång. Där tycker jag att man snabbt ska kunna som gäst göra ett inlägg i säljes eller köpes. Alternativt att det finns en separat sälj/köp för gäster. Vilket jag tycker verkar bäst.
Men vi har alla olika åsikter.
Skillnad tycker jag det är på säljes och köpes. Där tycker jag inte att det ska vara ett sådant tvång. Där tycker jag att man snabbt ska kunna som gäst göra ett inlägg i säljes eller köpes. Alternativt att det finns en separat sälj/köp för gäster. Vilket jag tycker verkar bäst.
Men vi har alla olika åsikter.
//Kent [Medlem nr: 348
205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
Kanonidé att hindra ickeregistrerade från att posta inlägg på detta forum. Men egentligen varför sluta där? Varför inte hindra alla som inte är medlemmar från att skriva? Eller kanske ta det ett steg till och låta enbart de medlemmar som skriver 20 inlägg per dag och har 2000+ poster totalt skriva? Kanske helt enkelt utse någon som själv skriver alla inlägg så slipper vi eventuella "otrevligheter" och dumma frågor?
Ni kanske kan läsa mellan raderna att jag är relativt ironisk när jag skriver detta men jag ser hellre ett levande forum där ickeregistrerade kan komma med nya frågor, nya vinklar, nya svar och möjligen även nån enstaka otrevlighet än att detta förvandlas till en klubb för inbördes beundran där det tjafsas om vem som spammar mest!
Ni kanske kan läsa mellan raderna att jag är relativt ironisk när jag skriver detta men jag ser hellre ett levande forum där ickeregistrerade kan komma med nya frågor, nya vinklar, nya svar och möjligen även nån enstaka otrevlighet än att detta förvandlas till en klubb för inbördes beundran där det tjafsas om vem som spammar mest!
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
-
closetland
WheiZ wrote:Kanonidé att hindra ickeregistrerade från att posta inlägg på detta forum. Men egentligen varför sluta där? Varför inte hindra alla som inte är medlemmar från att skriva? Eller kanske ta det ett steg till och låta enbart de medlemmar som skriver 20 inlägg per dag och har 2000+ poster totalt skriva? Kanske helt enkelt utse någon som själv skriver alla inlägg så slipper vi eventuella "otrevligheter" och dumma frågor?
hmmm jag är nog faktiskt böjd att hålla med.... fast av någon anledning verkar du ha väldigt svårt för oss som oxå använder forumet som ett ställe att umgås...
äntligen har man sett NIN.
http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg
405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg
405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
- BANZAI3030
closetland wrote:WheiZ wrote:Kanonidé att hindra ickeregistrerade från att posta inlägg på detta forum. Men egentligen varför sluta där? Varför inte hindra alla som inte är medlemmar från att skriva? Eller kanske ta det ett steg till och låta enbart de medlemmar som skriver 20 inlägg per dag och har 2000+ poster totalt skriva? Kanske helt enkelt utse någon som själv skriver alla inlägg så slipper vi eventuella "otrevligheter" och dumma frågor?
hmmm jag är nog faktiskt böjd att hålla med.... fast av någon anledning verkar du ha väldigt svårt för oss som oxå använder forumet som ett ställe att umgås...
WheiZ: Varför ta det ett eller fler steg längre än så? Bara för att man gör en sak måste man ju inte löpa Gestapo-linan ut. Nu verkar det ju inte som om det här kommer bli något, men jag tycker ändå jag har en ganska bra idé, men det behöver man ju inte hålla med om
Men det här med nya frågor, vinklar osv tycker jag tillhör sällsyntheterna om man jämför med antalet "gäster" som bara läser nån tråd och tyckte att det var en kul idé att säga något i stil med "ni e ju för faan dumma i huvvet!??¤!¤¤#"OBN"&%&%/")/" eller "Saab spöar Peugeot!" eller vad f*n som helst.
Självklart finns det ju undantag som t ex återkommande gästen "Q Ball Racing" som jag tror har löst många personers problem men så många fler kommer jag inte på (även om dom säkert finns).
Jag förstår bara inte vad "motståndarna" till en idé som denna tycker att man förlorar på att registrera sig. Det kostar inget, det försämrar inte avnjutandet av forumet på något sätt och det kanske ökar chansen att den nyregistrerade användaren stannar kvar på forumet och läser/skriver fler gånger än vid just det tillfället.
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Skulle idag lägga in annons på Opel sport club men det gick inte! Fick först regga mig och vänta på ett aktiveringsmail. Vill inte tillbringa mer tid än nödvändigt på den sidan så det var drygt. Tycker man ska kunna annonsera fritt på alla bilforum men spamma bör man registrera sig för att få göra!
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Med tanke på den senaste diskussionen om hundar..
Jag köper hellre en diskbänk eller datordelar av nån i PCS än nån annanstans ifrån, och säljer gärna huggen furuved billigt till nån här, men vill inte att vårt köpochsälj ska bli ett gratisblocket..
Kan man lägga upp ett köp&sälg för bara medlemmar där vi kan handla med annat än pugrelaterad utrustning, och rensa den fria köp&sälg från annat än bilannonser, och sånt som är relaterat till det.
Då når vi closets mål med att få in billiga grejor, men slipper annat jox.
Och vi slipper spammning om andra ämnen som vi inte är/ska vara experter på.
Jag köper hellre en diskbänk eller datordelar av nån i PCS än nån annanstans ifrån, och säljer gärna huggen furuved billigt till nån här, men vill inte att vårt köpochsälj ska bli ett gratisblocket..
Kan man lägga upp ett köp&sälg för bara medlemmar där vi kan handla med annat än pugrelaterad utrustning, och rensa den fria köp&sälg från annat än bilannonser, och sånt som är relaterat till det.
Då når vi closets mål med att få in billiga grejor, men slipper annat jox.
Och vi slipper spammning om andra ämnen som vi inte är/ska vara experter på.
- Christofer Soderbaum
Känns som det kvittar med annonserna, så mkt konstigt har det inte varit, och om det varit det tycker jag det handlat om bilgrejer lika ofta som något annat.
Låt folk annonsera vidare, alltid bra för båda om man lyckas sälja nåt till en klubbkompis i första hand, om det skulle spåra ur nån gång kanske det blir aktuellt att ta upp frågan igen, men jag tycker iaf det funkar bra nu.
Låt folk annonsera vidare, alltid bra för båda om man lyckas sälja nåt till en klubbkompis i första hand, om det skulle spåra ur nån gång kanske det blir aktuellt att ta upp frågan igen, men jag tycker iaf det funkar bra nu.
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
BANZAI3030 wrote:closetland wrote:hmmm jag är nog faktiskt böjd att hålla med.... fast av någon anledning verkar du ha väldigt svårt för oss som oxå använder forumet som ett ställe att umgås...
WheiZ: Varför ta det ett eller fler steg längre än så? Bara för att man gör en sak måste man ju inte löpa Gestapo-linan ut. Nu verkar det ju inte som om det här kommer bli något, men jag tycker ändå jag har en ganska bra idé, men det behöver man ju inte hålla med om
Jag förstår bara inte vad "motståndarna" till en idé som denna tycker att man förlorar på att registrera sig. Det kostar inget, det försämrar inte avnjutandet av forumet på något sätt och det kanske ökar chansen att den nyregistrerade användaren stannar kvar på forumet och läser/skriver fler gånger än vid just det tillfället.
Nej du har absolut rätt i att man inte behöver löpa linan ut men i många fall kan det vara så att när snöbollen börjat rulla så vill den gärna fortsätta. Jag tror inte att s.k. "gäster" är motståndare till att registrera sig men möjligen kan det vara så att det känns enkelt och smidigt att kunna skriva ickeregistrerad? Om individen i fråga sedan får ett bra gensvar på sitt inlägg/fråga är det möjligt att han/hon registrerar sig och i ett längre perspektiv kan t.o.m. blir medlem. Problemet med "otrevliga" inlägg finns men som jag ser det inte i sådan stor utsträckning. Kanske är ett billigt pris att betala för att i slutändan kunna fånga upp fler medlemmar och fler intresserade för klubben? Att regga sig tar någon minut men i dagens superstressade (lata) samhälle vet jag av erfarenhet att allt som verkar lite jobbigt oftast undviks av ett flertal, i alla fall till en början.
För att svara på din fråga eller konstaterande (?) closetland så betyder det faktum att jag varken är smilynarkoman eller snittar 20 inlägg/dag nödvändigtvis att jag har "svårt" för de som är mina motsatser. Naturligtvis så är en klubb till för socialt umgänge och sammanhållningen är något essentiellt för att det ska fungera. Naturligtvis ska klubbmedlemmar kunna använda forumet för att kunna umgås det är bara positivt anser jag. Det som i mina ögon är mindre positivt är att det jag väljer kalla skitsnacksjargongen sprider sig över hela forumet vilket gör att en del andra trådar, lite överdrivet skrivet, "förstörs" och helheten tappar mycket av sin seriösa framtoning. Att försöka balansera kamratskapen och den glada tonen tror jag är viktigt. Skitsnack i skitsnack och försöka hålla det övriga på en seriös nivå kommer klubben tjäna på i det långa loppet.
Det sista blev lite OT men bör förklara min ståndpunkt efter "påhoppet" av closetland, vilket jag f.ö. inte tar som otrevligt utan endast som ett led i en dialog. Summa sumarum är i alla fall att att klubben kan vinna på att låta oregistrerade skriva även om små grodor kommer från deras tangentbord emellanåt. Det är min högst ovetenskapliga slutsats.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
Det är en balansgång det här och jag vet inte 100% vad jag ska tycka i alla detaljer. Men håller just nu på att vi kör på som det är ett tag till och det är ändå Twed som har go/no go-knappen.
Det finns ju mellanlägen och jag har personligen inget emot att mer lättvindigt radera idiotiska gästinlägg. Ett annat alternativ kan vara att editera in IP i såna, vad det ska tjäna till, men gästen tappar en del av sin anonymitet iaf.
Sen håller jag med ovanstående om att spammandet av avdelningar utanför skitsnack har ökat. Försök dra ner på det eftersom det bl.a. bidrar till att sätta ribban för gästerna.
Dessutom skulle jag vilja be om hjälp också, PM:a gärna ngn moderator om ni ser ngt spåra ur. Vi kan inte ha full koll hela tiden och er anonymitet garanteras.
Det finns ju mellanlägen och jag har personligen inget emot att mer lättvindigt radera idiotiska gästinlägg. Ett annat alternativ kan vara att editera in IP i såna, vad det ska tjäna till, men gästen tappar en del av sin anonymitet iaf.
Sen håller jag med ovanstående om att spammandet av avdelningar utanför skitsnack har ökat. Försök dra ner på det eftersom det bl.a. bidrar till att sätta ribban för gästerna.
Dessutom skulle jag vilja be om hjälp också, PM:a gärna ngn moderator om ni ser ngt spåra ur. Vi kan inte ha full koll hela tiden och er anonymitet garanteras.
EN 14497
Pär Hansson wrote:Det är en balansgång det här och jag vet inte 100% vad jag ska tycka i alla detaljer. Men håller just nu på att vi kör på som det är ett tag till och det är ändå Twed som har go/no go-knappen.
Detta är en idé bara.. Men om man kollar på t.ex. olika communitys idag så går det att anmäla gästboksinlägg osv. Vad sägs om att göra samma sak här, är man en betalande medlem så kan man även lätt trycka på en knapp det står "anmäl" på och då kan någon moderator se att just denna post är anmäld och titta om det är något problem med den, är det problem så får moderatorn ta bort eller editera.. Om inget är fel så kan moderatorn bara "skita" i anmälningen?
Nu hoppas jag att alla betalande medlemmar är vettiga och inte missbrukar den funktionen utan hjälper till med ett bättre forum i alla avdelningar.. Anledningen jag inte tycker gäster osv. ska ha knappen är p.g.a. risken för någon "spammare" ska trycka på ALLA trådar överallt..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Pär Hansson wrote:Jag tror inte den funktionen finns i phpbb, därför skrev jag "skicka PM".
Spelar ju ingen roll om den inte finns i phpbb, eftersom det är opensource så är det bara att lägga till själv.. Inga större svårigheter
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- BANZAI3030
ReD DeviL wrote:Pär Hansson wrote:Jag tror inte den funktionen finns i phpbb, därför skrev jag "skicka PM".
Spelar ju ingen roll om den inte finns i phpbb, eftersom det är opensource så är det bara att lägga till själv.. Inga större svårigheter
Jättebra förslag, känns liksom mindre störande/besvärande än att skicka ett PM till nån moderator.
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
- BANZAI3030
Twedmark wrote:BANZAI3030 wrote:Jättebra förslag, känns liksom mindre störande/besvärande än att skicka ett PM till nån moderator.
För oss blir skillnaden minimal...
Jag vill inte va ivägen för nån
Men skönt att veta vem jag ska spamma när jag läser nåt som jag vill anmäla
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
nesseman wrote:Hmmm.. Ja har funderat lite..
Blir man trvligare om man reggar sig.
Ja tror nog( hoppas verkligen) att folk skriver va dom tycker oavsett om dom är reggad eller är inne som gäst.
nä låt det va som det är.
Jorå det gör dom säkert.. Men många som är gäster bryr sig inte om dom skriver taskiga saker då dom inte kommer träffa personen iallafall och det är svårt att "veta" vem som sitter bakom spakarna..
Är man medlem (betalande t.ex.) vill man ju gärna inte börja bråka och skriva taskiga saker till andra utan man är inte taskigare än vad man själv vill kunna smaka på så att säga..
Är man reggad bara så blir det ändå lite mer gemenskap och förhoppningsvis är man lite trevligare än dom mest anonyma personerna..
Kan man inte göra såhär då.. Alla gäster som skriver utan att regga sig alls får inte välja namn själva, utan automatiskt sätts deras IP som namn?
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7