Vindrute torkare på en 605:a
-
Peugeot 605
Vindrute torkare på en 605:a
Mina vindrutetorkare beter sig mycket lustigt dom går på och av hela tiden fastän spaken är på av läge, och det konstiga är att funkade perfekt igår men idag när jag skulle till jobbet så bara var dom såhär helt plötsligt..
Tacksam för svar
MvH Pelle
Tacksam för svar
MvH Pelle
-
anita
-
closetland
CLAES!!!
äntligen har man sett NIN.
http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg
405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg
405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
-
Peugeot 605
closetland wrote:CLAES!!!
Har är jag ju...Internetlös sen en vecka hemma.
De löste sig, dom fungerar perfekt idag igen.. Måste vara fukt på det elektriska eller något.
Jo, fukt är det nog. På min var det så att det kom in fukt i motorn. Till att börja med så var inte det ngt större problem(förutom när det var minusgrader och motorn frös fast..) men efter hand blev det värre.
Ett tips är att borra ett drän.hål i motorns hölje, sen jag gjorde det och samtidigt bytte kol har min fungerat som den ska.
-
Per
Torkarproblem ...igen
Jag har liknande problem som beskrivs i ett par av inläggen här på forumet. Misstänker relät men hur hittar man det? Fått ett par olika bud när jag pratat med verkstad. Relä eller någon form av box som styr torkar motorn? Har en 605 SLi -95 (hösten -94)
Det låter som det sitter ett relä under ratten (vid fötterna), bakom säkringsboxen/hållaren. Det står och slår någon minut ibland men har inte lyckats klura ut var det sitter... Bak på säkringsboxen sitter i alla fall 3 relän som man någorlunda lätt kommer åt om man lirkar, men dom verkar det inte vara (Blinkersrelä plus något annat??). Det är trångt som tusan där under och hur får man ut hela säkringsboxen utan att skruva isär hela bilen? Våld? Sitter torkarrelät där bakom någonstans??
Det låter som det sitter ett relä under ratten (vid fötterna), bakom säkringsboxen/hållaren. Det står och slår någon minut ibland men har inte lyckats klura ut var det sitter... Bak på säkringsboxen sitter i alla fall 3 relän som man någorlunda lätt kommer åt om man lirkar, men dom verkar det inte vara (Blinkersrelä plus något annat??). Det är trångt som tusan där under och hur får man ut hela säkringsboxen utan att skruva isär hela bilen? Våld? Sitter torkarrelät där bakom någonstans??
-
Mart
Hej
Finns det ingen som har löst detta problem? Jag har exakt samma: torkarna slår på och av när dom vill, när man minst behöver det, dessutom slutade spolningen att fungera i samma veva som detta fenomen först uppstod. Jag har gjort en fullösning och skruvat bort kåpan för att snabbat kunna dra loss kontakten när den sätter fart. Jag är tveksam till att detta godkäns på besiktningen
tacksam för svar
/Martin 605-91
Finns det ingen som har löst detta problem? Jag har exakt samma: torkarna slår på och av när dom vill, när man minst behöver det, dessutom slutade spolningen att fungera i samma veva som detta fenomen först uppstod. Jag har gjort en fullösning och skruvat bort kåpan för att snabbat kunna dra loss kontakten när den sätter fart. Jag är tveksam till att detta godkäns på besiktningen
tacksam för svar
/Martin 605-91
-
Mart
Tycker det verkar som att du har samma problem som jag hade...Mina betedde sig konstigt när motorn tog in vatten. Ibland gick de inte överhuvudtaget men då klickade det i relät och spolningen gick inte. Jag tror aldrig att de spontangick av sig själv iofs. Men jag skulle ivf. börja med att titta på motorn och byta kol på den osv., risken är väl att ditt relä är dåligt också.
Äntligen jag hittade hit med hjälp sök.
Jag har dålig med torkare, Och som ni skrev här ovan verkar lite osäker hos mig.
Så här hos mig att den funger inte med intervall medan funger bra med steg 2 och 3. Men den har blivit mer och mer att gå så långsam.
Har snackat med några kompisar som de föreslog att prova demontera den torkaremotor och rensar ( blås och torka med trasa) kan va smuts inne i motorrotor och kol i dålig strömmen kontakt.
Vad tror ni eller nån som har försökt att funger bra igen.
Eller behöver jag helt ny motor men kostar 2800 kr ops
Nån förslag som jag kan prova innan jag tvunge skaffa ny.
Jag kan tänka finns säkert på skrot som har 605:an av årsmodell exempel 98 är väl ganska ny. Undrar om det passar till -91:an?
Min är 605 -91
Jag har dålig med torkare, Och som ni skrev här ovan verkar lite osäker hos mig.
Så här hos mig att den funger inte med intervall medan funger bra med steg 2 och 3. Men den har blivit mer och mer att gå så långsam.
Har snackat med några kompisar som de föreslog att prova demontera den torkaremotor och rensar ( blås och torka med trasa) kan va smuts inne i motorrotor och kol i dålig strömmen kontakt.
Vad tror ni eller nån som har försökt att funger bra igen.
Eller behöver jag helt ny motor men kostar 2800 kr ops
Nån förslag som jag kan prova innan jag tvunge skaffa ny.
Jag kan tänka finns säkert på skrot som har 605:an av årsmodell exempel 98 är väl ganska ny. Undrar om det passar till -91:an?
Min är 605 -91
Last edited by Bella605 on Mon Jul 24, 2006 16:49, edited 1 time in total.
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Loffas wrote:jag fattar inte riktigt vad du skriver men det låter som det justerbara motståndet som styr intervallet är slitet. o de sitter i spaken va jag vet
claes vet nog
Hej
Min torkarmotor fungerar ua men ett ABER är att torkarna inte går till det viloläge de ska. Inte heller går de hela vägen upp första gången man slår på torkarna men sen fungerar det. Däremot när man har på intervall så stannar torkarna upp en liten bit på rutan. När de sedan går igång igen så stannar de lite högre upp igen än första gången. Sen håller de på att byta plats på det där viset hela tiden. Ser lite komiskt ut faktiskt. Är det något i torkarmotorn, ( justering ), eller sitter problemet i själva mekanismen vid ratten tro? Går det att justera där tro???