Tacksam för svar, svårt att tidskompa utan ström
RC som inte startar!
RC som inte startar!
Min 206 Rc har stått avställd sedan december och batteriet har varit urkopplat de senaste veckorna medans jag installerat bilstereon och nu startar den inte. Den tuggar men drar aldrig igång, när man slår på tändningen är det någon el-motor som gör väsen av sig några sekunder och halvljusen tänds men inget annat. Provat ladda upp batteriet med en billig typ av laddare men det ger inget resultat.
Samma sak hände när batteriet var urladdat förra gången, men då startade bilen utan problem efter en uppladdning.
Finns det någon anledning att immobilizern skulle protestera?
Instrumenten, färddatorn, stereon osv får ju ingen ström heller, men halvljusen lyser.
Det piper från motorn också, om det är till någon hjälp.
Alla förslag är välkomna
Instrumenten, färddatorn, stereon osv får ju ingen ström heller, men halvljusen lyser.
Alla förslag är välkomna
- Richard Gustavsson
Kan vara så att BSi har tappat sin konfiguration, Vilket innebär att den inte har kolla på vad det sitter för grejer i bilen (vilken motor, esp, airbag, acc osv.) Det enda som hjälper då är att bärga bilen till en peugeot vst. och konfigureraom BSI.
(BSI är bilens server kan man säga all info som bilen harförsig går igenom den lilla lådan)
(BSI är bilens server kan man säga all info som bilen harförsig går igenom den lilla lådan)
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Richard Gustavsson wrote:Kan vara så att BSi har tappat sin konfiguration, Vilket innebär att den inte har kolla på vad det sitter för grejer i bilen (vilken motor, esp, airbag, acc osv.) Det enda som hjälper då är att bärga bilen till en peugeot vst. och konfigureraom BSI.
Kan den bara försvinna om man inte har batteriet i en längre tid?
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
InFoTiZeR wrote:F*n kör med bilen iställetden mår så mycket bättre av det. den ska ju inte gömma sig i ett garage.....
Jorå, över vintern ska den ligga i ide så den är fräsch på våren.. Man får ju så mycket salt på bilen på vintern.. usch
men snart... snaaart får dom ju se vårens solsken..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Richard Gustavsson
ReD DeviL wrote:Richard Gustavsson wrote:Kan vara så att BSi har tappat sin konfiguration, Vilket innebär att den inte har kolla på vad det sitter för grejer i bilen (vilken motor, esp, airbag, acc osv.) Det enda som hjälper då är att bärga bilen till en peugeot vst. och konfigureraom BSI.
Japp!
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Richard Gustavsson wrote:ReD DeviL wrote:Richard Gustavsson wrote:Kan vara så att BSi har tappat sin konfiguration, Vilket innebär att den inte har kolla på vad det sitter för grejer i bilen (vilken motor, esp, airbag, acc osv.) Det enda som hjälper då är att bärga bilen till en peugeot vst. och konfigureraom BSI.
Japp!
åhh fyfan.. hoppas jag slipper bärga min bil oxå då.. irreterande att dom inte hårdkodar det lite mer som ett bios i en dator, man kan nollställa lätt men inte ta bort all info
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Junghage wrote:Samma sak hände när batteriet var urladdat förra gången, men då startade bilen utan problem efter en uppladdning.
Alla förslag är välkomna
Det brukar stå på displayen i bilen om immobilizern krånglar låt den gå på start motorn en kort stund och kolla på displayen vad det står. Om du har ström dit.
- SuperGnaget
Låter som din RC får åka lina till Peugeot...har själv planer på att byta stereo med tillbehör!! Dock snacka jag lite med mek samtidigt som bilen var på service..dom sa något om att "svartalådan" tappar info om du bara drar ur kabeln till stereon!! Good luck... 
Boys will be boys, girls will be toys!
Mercedes CLK 430
206 RC *såld*
Tackar för all hjälp och kan glatt berätta att min Rc startar igen, efter många timmars grubblande så kom jag fram till att det var glapp vid säkringsboxen under ratten. Det var lätt åtgärdat och elsystemet fungerade igen
. Nu kan jag fortsätta att jobba med bilstereon
Så nu är allt frid och fröjd förutom ett ganska högt pipande ljud från motorn, men det överröstas rätt lätt utav stereon. Kanske borde låta peugeot kolla det.
Så nu är allt frid och fröjd förutom ett ganska högt pipande ljud från motorn, men det överröstas rätt lätt utav stereon. Kanske borde låta peugeot kolla det.