har förresten lackat den 2:a fälgen nu med en ny sprayflaska o den blev där inga problem alls med.
Kan det vara något fel på den första färgen?
Såfall borde ja väl kunna åf pengarna tebax eller ny flaska
Doffnot wrote:har förresten lackat den 2:a fälgen nu med en ny sprayflaska o den blev där inga problem alls med. Kan det vara något fel på den första färgen? Såfall borde ja väl kunna åf pengarna tebax eller ny flaska
temperatur i rummet du lackar i? du kan ha vart för snabb på fälgen o lackat, ibland vill de dra bra länge...över natten ä säkrast!
Doffnot wrote:har förresten lackat den 2:a fälgen nu med en ny sprayflaska o den blev där inga problem alls med. Kan det vara något fel på den första färgen? Såfall borde ja väl kunna åf pengarna tebax eller ny flaska
temperatur i rummet du lackar i? du kan ha vart för snabb på fälgen o lackat, ibland vill de dra bra länge...över natten ä säkrast!
På hagmans fälgfärg tror jag det står 3 timmer ELLER X antal dagar..
så man ska antingen göra det snabbt eller vänta flera dar tror jag Innan man målar över alltså ..
oki. 2 av fälgarna blev skitbra 2 blev kass.
Det är dom två fälgarna där lacken hade oxiderat av.
Kan det ha något att göra med det?
Temperaturen är 20ºc det är min balkong. Har 20ºc där på vintern (skönt)
Imorrn ska ja slipa ner dom kassa fälgarna igen så får vi se hur det blir.
Har två riktigt fina fälgar nu iallafall.
Blev bättre än ja trodde
Ska bara klarlackas också men det väntar je med till i morrn.
Kolla bara på fälg färgen först om det går att lacka över med klar lack. Färgen jag andvände så fick man inte köra med klarlack efter. kommer inte riktigt ihåg vad det var för märke men köppt på mekonomen. Körde utan klar lack o de blev bra endå. håller fint med.
Tråkigt slit jobb det där med fälgar..
Tog en evighet med dremel på mina. Fast nu har man införskaffat sig en riktig bläster. Så lite snabbare ska de nog gå nästa gång man gör det.