Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Då har man både trimkam o chip din svitte j*vel va d går.
Jag har hört mycket att trimkam o chip inte funkar ihop men det ända som chippet gör e att ge mer bränsle optimera tändläget och höja varvstoppet.
O visst f*n går det bättre.
Så detta e nått jag rekomenderar starkt.
Trimvänligare bil än 205 e nog svårt att hitta i den prisklassen.
stoffetman, vad går att ställa på lmm? får du nedslag på avgasvärden pga kammen så är du stekt, bara byta kam på en 16v kan du justera med ställbara kamdrev, men inte på en 8v
fast vafan, är inte kammen apgalen så bör du komma igenom om motorn är fin och bra i övrigt.
306 GTI wrote:Nu har ju Rash en 306a men han kom väl inte igenom bes med sina kammar eller är jag helt ute å seglar?
mvh /Martin
men sen hörde du även hans tomgång... upp o ner upp o ner i varvtalet... nog org programmet som ställer till det.. men sen så har den fina stöld skydds panelen i sin bil så det e lite jobibigt o chippa den
306 GTI wrote:Nu har ju Rash en 306a men han kom väl inte igenom bes med sina kammar eller är jag helt ute å seglar?
mvh /Martin
men sen hörde du även hans tomgång... upp o ner upp o ner i varvtalet... nog org programmet som ställer till det.. men sen så har den fina stöld skydds panelen i sin bil så det e lite jobibigt o chippa den
Jo kan stämma! visste inte att det va stöld skyddet som ställde till problemas! men d¨vet man det iaf!
mvh /Martin
Det är ju även ett tecken på att han har rätt vassa kammar i sin..
Men folk som mappar kan även fixa nått special-styrsystem som är Väldigt bes. vänligt som används... en dag... för att sedan gå över till en riktig mappning...
Och varför ska han chippa om han inte har en originalmotor..?
mvh /Martin
Det är ju även ett tecken på att han har rätt vassa kammar i sin.. Men folk som mappar kan även fixa nått special-styrsystem som är Väldigt bes. vänligt som används... en dag... för att sedan gå över till en riktig mappning...
Och varför ska han chippa om han inte har en originalmotor..?
Så vassa kammar har jag inte i min, det är ju bara Gr-N kammar. Men den gick ändå inte genom bes=( För högt HC...
Startspärren gjorde det svårt för Enem att mappa den tydligen. Nu ska den mappas hos TS Motorsport i Helsingborg.
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin