Ruta på passagerarsidan

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Magnus.

Ruta på passagerarsidan

Post by Magnus. »

Hmmm... Man blir så lack!!!

Morsan hade inbrott i sin lilla bil igår (måste tillägga att det ej rör sig om en Peugeot).

Men det är så att denna idiot som tvunget skulle in i den krossade rutan på passagerarsidan.

Det sitter ingen elhiss på bilen, det jag nu undrar è om det är svårt att byta en ruta???

Det rör sig om en Toyota Yaris.

(Vad tror ni en ruta kan kosta på skroten respektive en ny?)
Kristian

Post by Kristian »

Har hon bara trafikförsäkring på den eller?

Annars är det ju bara att köra på försäkringen. Självrisk beror på vilket försäkringsbolag du har. Eller om det kanske finns larm så slipper du självrisk.

Men var iaf glad att dom valde rutan och inte låset. Det blir mycket dyrare. Nytt lås, rikta plåten runt om samt lacka om dörren.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Konrad

Post by Konrad »

Jo hon har helförsäkring, men i och med att det var en stöldhandling så går självrisken på 3.000:-!!!!!
Om det morsan hade ringt mig innan kunde jag kollat upp vad villkoren säger, men det gjorde hon inte - hon ringde ju till försökringsbolaget.

Ingenting blev stulet i bilen, så man kunde ju tagit det på glasförsäkringen (endast 1.000:- i självrisk) - men det gick inte i och med att det var en stöldhandling!

Jävla ockrare dessa försäkringsbolag........

Misttänker att det blir bra mycket billigare än 3.000:- och att det kan ju knapast vara så svårt att byta.
Konrad

Post by Konrad »

Fick tag i ruta nu... 400+frakt, inte farligt alls.
Post Reply